Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeman
Hejsan skulle behöva hjälp med min volvo får en felkod som heter p1237 och ska va nån magnetventil. Men problemet är att det smårycker vid 2000-2500 varv ca men greja lite med ventilen o tycker det skjuter på mer nu men har ändå kvar rycken ibland. snälla hjälp mig böejar bli less på detta nu mvh jocke
av jockeman
okaj men var tar dom vägen måste man ta bort luftröret då för o komma åt dom hoppas det är så lätt fel . vad kostar en sån ventil annars . Idag när vi va iväg så gav jag på lite när vi körde hem o gick bilen ner till reducerad motoreffekt men har en laptopp i bilen inkopplad så nollade det o körde hem men fick fel koden tre gånger till men gick riktigt utom smårycken då mvh jocke
av jockeman
tjena nu har jag letat läckor men hittar inte var alla tre slangarna går prova köra utan sladden i till magnetventilen tyckte den gick bättre då men små ryckte lite ändå är tacksam för all hjälp mvh
av Finell
Hejsan skulle behöva hjälp med min volvo får en felkod som heter p1237 och ska va nån magnetventil.
Jobbar på Volvo och har aldrig hört talas om p1237 - våra felkoder i bränslesystemet brukar börja med heta t.ex. ECM 250A.
Om du syftar på turboreglerventilen, så går det inte att "greja" med den det är bara att byta, och så hög kostnad är det ju inte för att prova och byta - håll ordning på slangarna bara så att de blir rätt kopplade.
Rycken kan mycket väl bero på ventilen.
av jockeman
tjena med greja menar jag bara att jag hade den väck och kika lite men den klickar som fan i den när man startar bilen ska det göra det och felkoden finns googla bara på den o skriv volvo så kommer det hur mycke som helst o det står tc valve low flow mvh
av DaXX
Har själv en strulande magnetventil i min S80. Det klickar i den när jag stänger av bilen och trycker man ner plattan så pulserar kraften, skjuter liksom fart och tar sedan en liten paus på 1-2 sek för att sedan dra på igen. Köpte en ny magnetventil och bytte den, men den klicka i princip direkt. Tyvärr gick jag inte tillbaka med den utan lät det vara.

För bara nån vecka sen kom jag tänka på det igen och fick då tipset om den här http://www.ipdusa.com/product.asp?strPa ... CAT_ID=815 istället. Ska vara betydligt bättre än orginalet. Har beställt en och fick bekräftelse om att den skickades igår. Ska bli spännande och se om den lever upp till förväntningarna med tanke på vad andra sagt. Passade på att beställa nya silikonslangar också med tanke på att de gamla mer eller mindre håller på att smulas sönder.

Kan återkomma med resultatet i slutet av veckan när jag installerat och provat ventilen...
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]