Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Semperfi
Ja det gick ju bra..
Ringde till a-thec trollhättan i måndags å fråga om det gick att komma upp på onsdag..Japp inga problem fick jag till svar. Lämna bilen och skiööe komma tillbax om 1-1 ½ timme. sagt å gjort, me4n när jag kom tillbax så sa han att jag hade en väldigt ovanlig fil i min bil så han behövde bygga den själv, hand behövde en 1 timme..
Ringde efter 1 timme då fick jag tillsvar att han var tvungen att ha min bil i 1½ timme till..
Då tog jag å tacka för mig..
E BSR bättre tro?
Användarvisningsbild
av Funk
Det är väl ungefär lika stor risk att BSR (eller vilken trimmare som helst..) inte heller har rätt fil i sitt bibliotek...

/Thomas
av llesrof
Semperfi skrev:vad e det som e ??????
Jag tror att han menar att du förmodligen har fel på ditt tangentbord. Det du tänkt skriva blev nog inte riktigt det du skrev ;-//

Sedan förstår jag inte riktigt problemet. Okej, de hade lovat att trimma bilen på 1,5 timmar men behövde en timme till. När du efter denna tid ringde så behövde han ännu mera tid. Något strulade helt enklet. Visst, bor man inte på plats så är det drygt att vänta, men det kanske man skall ta med i beräkningarna. Jag har nog aldrig vart med om att något jobb med bilen tar den tid som det är sagt, det brukar alltid ta längre tid. Det är inget att hänga upp sig på tycker jag. Samma problem kan förmodligen uppstå hos vem som helst. Sedan är det väl bra att de låter det ta tid så att de inte slarvar med jobbet.

Vad är det för speciell motor du har eftersom de inte kunde trimma den? Frågade du dem vad det var som var problem och varför det skulle ta sådan tid?
av Semperfi
Nej..klart det kan bli fel, det fattar ju jag med..
Men om man säger att man har all data för å fixa det. Så det ska vara klart om en timme för att hämta den eventuellt annars skall han skicka den till mig via post.
Men sen behöver han läsa av bilen igen? E ju bra att dom e noga, skulle tydligen ha en ovanlig fil i min bil..Har ju en vanlig traktor d5 med 163hk och automat..Skall kanske ge dom en chans till eller om jag skall åka till gbg till bsr center..Enligt autothec skulle de bli bra mkt skillnad både prestandard mässigt samt bränsle mässigt (så länge man kör som folk). Men enligt bsr skille man inte tro att det skulle bli sådan fruktansvärd skillnad. Så jag får se vad jag ska göra, har frågat här men verkar inte finnas någon med v70 d5 163 samt automat som provat detta.
av Twendor
Et trimfirma som ikke har en slik "Normal" motor i sitt register, kan ikke ha mangen kunder?
Jeg ville absolutt oppsøkt BSR sitt kundesenter og snakket med dem.
Du vil da få en PPC-boks, med mulighet for oppdateringer( f.eks etter verkstedbesøk), dette er noe som tar bare sekunder over nettet.
Kan nevne at BSR har trim til den motoren (D5 og 2.4D-awd) av siste utgave My10.
Vet at flere har optimalisert/trimmet sine motorer med svært positive resultatet.
Håper du får en fin sommer med trimmet bil.
Lykke til ;-// 'Vennlig hilsen Twendor.
Användarvisningsbild
av Funk
Et trimfirma som ikke har en slik "Normal" motor i sitt register, kan ikke ha mangen kunder?
Det är inte så enkelt att det styrs av motortypen, det styrs av vilken mjukvara som ligger i ECU... och där finns det mängder att välja på, och några är ovanligare än andra. Man kan lägga i en helt ny mjukvara, men det är förenat med vissa risker, så det vanliga är att man bara uppdaterar delar av den och då behöver man antingen ha en fil som man kört uppdateringar på innan eller modifiera den som ligger i bilen. Gör man det senare så tar det givetvis tid att tanka ur den, modifiera den, och sedan lägga in den igen.
Du vil da få en PPC-boks, med mulighet for oppdateringer( f.eks etter verkstedbesøk), dette er noe som tar bare sekunder over nettet.
Inte i alla fall, det händer att den nya mjukvaran måste tankas ur och modifieras på samma sätt som i fallet ovan... det går inte då heller sekundsnabbt...

/Thomas
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]