Jag tog isär hela rasket (byte av skivor) och klart som fan att alla belägg släppt i ena änden av backen
(den motsatta till det fasta anhållet/klacken)
ett lätt pillande med fingret så lossar hela slitbanan från backen :shock:
"ska det verkligen vara så här??? ska det vara så....? (Copyright = Sverker!) bahh om man ändå hade soptunnan här så hade jag
drämt igen locket med en rungande klang :) (med Volvos orginal belägg i förstås!!)
CarMan skrev: jag har ialla fall inte sett belägg som släppt där ytan under inte varit rostig
Mycket riktigt det är underliggande ytrost som krypit in och luckrat upp limningen, i alla fall på mina, som hängt med sedan bilen
var ny, skivorna är dock bytta av Volvo en gång pga klagomål från tid.ägaren , ska kolla miltalet när det gjordes då jag har detaljspec på res.delar & kvitton på varenda rep/service som gjorts på bilen...
CarMan skrev:metall rostar. lite värme får vatten att dunsta.
med deta i bakhuvet kan man ju fundera på hur man ska göra för at få grejoran at hålla & ifall det är fel på limningen eller ej.
Tja vad hände med tidigare beprövade niten...jag bara undrar?
2st rostfria miniatyr-nitar i varje ände av bandet + limmade så sitter skiten kvar i alla fall när rosten börjar härja...
Fan jag blir lite spak när man tänker på vad som kan hända ifall det lossar helt och kilar in sig med tvärnit på hjulet....
"Hej trädet/stolpen ska vi kramas lite"....näe ingen höjdare direkt.
Nu ska jag åka o köpa Mekonomens backar (ATE fabrikat) så får man se vad det ger...