Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
CarMan skrev:Min första funfdering är varför vill man byta? byta för bytandets skull?
eller för att få bättre ljud? eller är den nån funktion du vill ha som du inte har?

Har du lysnat på volvos västa ljud jag har svårt at tro att det inte räcker till
Personligen vill jag inte byta, Volvos Premium Sound är bra, men det finns bättre, och som alltid finns det folk som vill ha bättre eller på något annat sätt annorlunda än det som finns med när man köper bilen..
Fler möjligheter när det gäller in/utgångar, andra inställningsmöjligheter osv osv...
Finns många fördelar med en "uppgradering"..
Användarvisningsbild
av CarMan
Fellow skrev:
CarMan skrev:Min första funfdering är varför vill man byta? byta för bytandets skull?
eller för att få bättre ljud? eller är den nån funktion du vill ha som du inte har?

Har du lysnat på volvos västa ljud jag har svårt at tro att det inte räcker till
Line-in, ipod, tidskomp, bättre EQ, bättre ljud.
Jag hade premiumsound dock innan faceliften så vet inte hur dynaudio systemet låter men kan säga att mitt ljud låter helt underbart idag! Dock har jag fått hosta upp över 30 papp för att få det som jag vill och är inte klar än.
Line in fins ju, i form av analog & USB
Bättre ljud än vadå? du har ju inte lysnat på ur det låter (ja vist låter en anläggning för 100 000 säker bättre, men volvos låter bra)
Det finns inget face ift på denna bil, så du prar nog om nån helt annan bil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Variosboy skrev:

Personligen vill jag inte byta, Volvos Premium Sound är bra, men det finns bättre, och som alltid finns det folk som vill ha bättre eller på något annat sätt annorlunda än det som finns med när man köper bilen..
Fler möjligheter när det gäller in/utgångar, andra inställningsmöjligheter osv osv...

jag tycker bara att man ska lussna på volvos västa anläggning (o då menar jag att man ska lysna på en bil som har alla volvos värsta grejor, inte bara att slutsteg, eller en steeo som är värre. alla högralare o allt ska ju var det värsta.)
om man har lysnat på detta o fortfarande inte är nöjd, då kan man byta till annat. Men då är vi ju inte på extremt dyra saker 8för så bra är ljudet i orginal grejorna)
så om man ska montera så dyra saker så är väll en ombyggnad av bilens inderning en baggis?

med osginalet så vet man alltid att alla bilens andra saker lirar ihopp utan strul, det är därför man ska köra med orginalet!

Preformance anläggningarna i volvo bilarna är till skillnad från de andra anpasade för bilen rent ljudmässigt, ingat hafs jobb.
Användarvisningsbild
av Variosboy
CarMan skrev:
Variosboy skrev:

jag tycker bara att man ska lussna på volvos västa anläggning (o då menar jag att man ska lysna på en bil som har alla volvos värsta grejor, inte bara att slutsteg, eller en steeo som är värre. alla högralare o allt ska ju var det värsta.)
om man har lysnat på detta o fortfarande inte är nöjd, då kan man byta till annat. Men då är vi ju inte på extremt dyra saker 8för så bra är ljudet i orginal grejorna)
så om man ska montera så dyra saker så är väll en ombyggnad av bilens inderning en baggis?

med osginalet så vet man alltid att alla bilens andra saker lirar ihopp utan strul, det är därför man ska köra med orginalet!

Preformance anläggningarna i volvo bilarna är till skillnad från de andra anpasade för bilen rent ljudmässigt, ingat hafs jobb.
jag vet hur premium sound låter. Jag lyssnar på det varje gång jag kör bilen. Har originalsubben också. Och som jag skrev förut så är jag nöjd, men samtidigt förstår jag om folk vill ha annat. Skulle möjligen kunna vilja spela starkare ibland. Ha mer tryck alltså. Sen är ju alltid en ljudanläggning i en bil en kompromiss. Och när man som biltillverkare bygger en bil så är inte ljudet prio ett. För övrigt är ju vitsen med denna tråd att folk som tex köpt en begagnad bil som kanske inte har premium sound ska kunna hitta en möjlighet att oavsett det få till ljudet. Att det sen kan bli dyrt eller att ingrepp i inredningen, det är ju ointressant eftersom vi bara diskuteras vilka möjligheter som finns allmänt. Vissa köper 20" fälgar för massa pengar å vissa stylar för massa pengar å vissa trimmar för massa pengar å vissa gör allt. Smaken är som baken helt enkelt! Kul tycker jag!
Användarvisningsbild
av CarMan
man man kan ju uppgradera i efterhand på en begagnad bil.
Användarvisningsbild
av Fellow
Kan ju säga såhär Variosboy! Testa köp 40 dämpmattor och dämpa dörrar och Tak HÅRT! Så får du automatiskt mer tryck. Är du inte nöjd därefter så får man helt enkelt byta grejer. Men då är det lättast att köra med Audison BIt 1 för inkoppling av bättre slutsteg.

Carman, V70NII tycker jag låter som något annat än 2005 V70? Facelift eller inte så ser den inte likadan ut vare sig interiört eller exteriört, är det inte en facelift? Förut var det inte Dynaudio på premium sound. Jag hade premium sound i min S40N T5 så vet hur det låter. Men det kunde inte leverera vad jag ville, samt ingen möjlighet till inkoppling av line in UNDEr 4000 kr. Då köper jag hellre ny spelare som jag gjort och moddar. Som du säger, vill man bygga om får man vara beredd att verkligen BYGGA OM.
Jag ska ge mig fan nu på att få in rattknapparna. Tror inte det är omöjligt.

Men som jag skrev, DÄMPA! Du får bättre basåtergivning, djupare bas, klarare ljud, mindre skrammel. Dessutom går det faktiskt att byta ut högtalarna runt om och koppla som vanligt på orginalslutsteget, jag gjorde det. Men steget och högtalarna är avstämda så fick inte lika klar diskant. Men det går INTE att jämföra med min nya DLS Setup. Kommer bygga upp 4 eller 5.25" på brädan i vinter vinklade och säger då det. Jag kommer ha ljud så det räcker och blir över.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ett förtydligande! Jag vill inte byta stereo! Sen vet jag inte vart du fått v70NII från. Ingen har skrivit så. Sen är inte v70II en facelift. Det är en helt annan bil än föregångaren v70N.
Användarvisningsbild
av CarMan
i denna tråd är iala fall jag helt ointresserad av vad ni tycekr om ljudet i en V70 från 05 eller en S40 T5

Det är bara intressant hur ljudet låter i en V70II, då ljudet inte är lika i alla bilar & alla årsmodeler!

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t Det o[…]

Har du kollat på Biltema i Norrtälje?