Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har bytt bromsbackarna till handbromsen, nu tar den endast när bilen rullar bakåt, tar i princip ingenting när bilen rullar framåt.

Är det någon som har varit med om detta fenomen?
Har försökt söka, har dock inte hittat några direkta tips.
Backarna är från skruvat.se.
Bilen är en v70 2.4t 00:a

Mvh
Henrik
jojjeblom skrev:Ursäkta mitt deltagande i detta, kommer inte hända igen.

kan hålla med att det inte var så genomtänkt att länka till en som kräver ioggning.

Vi kan väll bara en en gång konstatera att man behöver trixa lite med delarna om man köper pirat, medans orginal finkar direkt (plug and play) är det värt pengarna?
Vi kan väll bara en en gång konstatera att man behöver trixa lite med delarna om man köper pirat, medans orginal finkar direkt (plug and play) är det värt pengarna?
Mjo, lutar nog åt att åka på volvo imorgon och handla original, bara att byta till helgen igen.
Jag testade naturligtvis endast handbromsen i en backe innan jag for och besiktiga bilen.
Blir dyra backar i slutändan :(
Inloggning?

Bara att Googla på detta problem så kommer du till pettssons mektips.

Ursäkta mig så mycket när jag nu tog mig tid med detta fruktansvärda tips.
Jag ska i framtiden läsa och försöka förstå frågorna extra noga innan jag ger något svar, om man nu törs göra det (länka kommer jag aldrig mer göra).
Sist jag köpte "pirat" så var det ATE, samma som i Volvokartongen.. så ditt korståg mot "icke original" blir rätt löjligt...

/Thomas
sjävl struntar jag i vad det står för tillverkare på sakerna, grejorna kan komma från samma fabrik, men lik förbannat är ofta pasfformen sämre på pirat delarna.
det jag hör många gånger är att man ofta säljer ut de delar som inte klarar kvalitetskontrrollen. det är ju bäte at få en liten slant för dessa delar, än att kasta dom.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]