- ons 02 jun 2010, 19:22
Biltema Sport = 178,15
Volvo original = 178.05
Brembo = 178.1 (som mättes upp tidigare av Rick !)
så med andra ord inga stora skillnader som inte normal "inkörning" av beläggen tar hand om..
Jag måste tacka Bilia i södertälje för deras välvilja att släppa in mig på deras lager och låta mig mäta upp skivan,
alltid trevlig personal där! :D
nu kan jag sova lugnt och byta skivorna + belägg + bultarna för bromsoken utan obehagliga överaskningar, antar jag....
hup skrev:Gjorde en mätning på mina skivor som jag köpte och...Totte_T6 skrev:Det vore toppen om du kunde förmedla måtten till forumet.hup skrev:I mitt fall där jag med "nya" biltemabackar får spänna handbromsen max och den tar ändå i högsta läget så bör det ju vara så att innerdiametern är för stor?Aj fan!
Någon som har Biltemas slitsade sportskivor bak?
Jag var precis å köpte mig en uppsättning sport-skivor art: 64 638 (bak) och tänkte byta i helgen,
men när jag läser tidigare inlägg så tänker jag mäta upp innerdiameter med digitalt skjutmått, och om
Bilia är snälla och låter mig mäta upp en original skiva så har jag svart på vitt om det är betydande skillnader...
Biltema Sport = 178,15
Volvo original = 178.05
Brembo = 178.1 (som mättes upp tidigare av Rick !)
så med andra ord inga stora skillnader som inte normal "inkörning" av beläggen tar hand om..
Jag måste tacka Bilia i södertälje för deras välvilja att släppa in mig på deras lager och låta mig mäta upp skivan,
alltid trevlig personal där! :D
nu kan jag sova lugnt och byta skivorna + belägg + bultarna för bromsoken utan obehagliga överaskningar, antar jag....
S80 T6 99a "Optimerad"