- sön 23 maj 2010, 22:25
Hallå igen.
Har inte kollat så mycket mer på skiten då jag inte har haft ork.
Men kan konstatera att ljudet finns när jag startar bilen precis och sen när ac kompressorn är igång då låter det när man gasar till.
Stänger man av acn så försvinner ljudet när man försöker få fram det.
Men min fråga är om man nu köper sig ett sånt där frihjul kommer det att passa på min generator då ??
Alltså är fästet exakt likadant på alla olika generatorer som finns på v70n bilarna.
För det finns ju bara ett frihjul att köpa om jag fattat rätt. Så jag är lite orolig för ifall det inte skulle passa på axeln till generatorn.
/ p
CarMan skrev:Svårt att sitta här o laga din bil. men om jag hör ljudet själv kan kag avgöra om det är ljud från remen.
Du säger att remspännaren rörsig mycke & detta är typiskt det man ser på bilar som behöver frihjulsnav.
Frihjulsnav fanns inte först, men kom som rervice åtgärd & sen vart det standard.
Du har allt så inget som gått sönder eller liknande, utan dett är ett fenomen som kan inträffa, o åtgärden är att montera frihjuls nav.
Bilar som har detta nav från fabrik, råkar ibland ut för att dom rostarihopp eller skär, o då funkar dom inte (då får man samma ljud igen).
AC, brukar vara en bidragande faktor till ljudet. AC på = ljud
Hallå igen.
Har inte kollat så mycket mer på skiten då jag inte har haft ork.
Men kan konstatera att ljudet finns när jag startar bilen precis och sen när ac kompressorn är igång då låter det när man gasar till.
Stänger man av acn så försvinner ljudet när man försöker få fram det.
Men min fråga är om man nu köper sig ett sånt där frihjul kommer det att passa på min generator då ??
Alltså är fästet exakt likadant på alla olika generatorer som finns på v70n bilarna.
För det finns ju bara ett frihjul att köpa om jag fattat rätt. Så jag är lite orolig för ifall det inte skulle passa på axeln till generatorn.
/ p
- By JerkerT