- mån 31 maj 2010, 15:10
Har en relativt felfri S80 T6 från år 2000. Har dock klank och missljud vid höger hjul (sett infrån förarsätet). Har kollar runt bland mina bilkunniga kompisar, och vissa säger att det kan vara krängningshämmare, andra säger klapperstag. När jag var inne på Bilia bad jag dem kolla det, varpå mekanikerna öppnade huven, gungade på chassit två, tre gånger och pekade på någon fjäder (dold så klart), och sa: "det ska vara helt tyst där..." Sedan försvann han bort och skulle boka in byte av något för 2.700:-
Jag tycker inte det verkar vara en seriös felkontroll och undrar om ni vet vad han kan ha syftat på? Finns det någon packning där vid hjulet (fjäder) som kan orsaka missljudet? Det skramlar till varje gång jag kör över ett övergångsställe och små bulor i vägen.
Hur vet man att mekanikerna kollar på rätt ställe eftersom det kan vara så många olika saker?
Jag tycker inte det verkar vara en seriös felkontroll och undrar om ni vet vad han kan ha syftat på? Finns det någon packning där vid hjulet (fjäder) som kan orsaka missljudet? Det skramlar till varje gång jag kör över ett övergångsställe och små bulor i vägen.
Hur vet man att mekanikerna kollar på rätt ställe eftersom det kan vara så många olika saker?
- By perhall