Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har under cirka ett år haft ett återkommande problem varken jag eller bilmekaniker lyckats lösa:
Vid de värsta möjliga tillfällena har bilen inte viljat starta. En varningstext hoppar upp i meddelande rutan där det står: "Start avbryten. Försök igen". Ofta har det löst sig genom att antigen vänta en stund eller slå på tändingen någon/några gånger, eller avvakta och försöka igen. Dock har problemet lyckats återkomma allt oftare på senare tid, och igår satt vi fast på macken i cirka en timma innan den ville komma igång igen. Kan tillägga att varningssignalen försvann några gånger, men bilen startade ändå inte. Startmortorn gick igång, men det verkade som om bränslet inte kom fram?

Det är en V70 diesel 02a
Hejsan!

Råkade ut för precis samma sak på min 03:a förut.

1.) Är det samma problem med alla nycklarna?
2.) Batteriet ok?, Eftersom min var orginal från edc 02 och rullat nästan 30.000 mil så bytte jag och problemet upphörde, i ett par månader :-)
3.) Nästa steg var tydligen att byta antenn eller mottagarenheten runt tändningslåset.

//
micke
Mikael_0223 skrev:Hejsan!

Råkade ut för precis samma sak på min 03:a förut.

1.) Är det samma problem med alla nycklarna?
2.) Batteriet ok?, Eftersom min var orginal från edc 02 och rullat nästan 30.000 mil så bytte jag och problemet upphörde, i ett par månader :-)
3.) Nästa steg var tydligen att byta antenn eller mottagarenheten runt tändningslåset.

//
micke
löste det sig? vad ligger antennen/mottagarenheten på i pris om du kanske vet?
Hejsan!

Batteriet löste problemet för mig i alla fall, sedan sålde jag bilen, men jag tror inte att det återkommit.

Tyvärr har jag ingen uppgift på vad ett byte av startspärrsdelen vid t-låset skulle kosta, men det är nog inte gratis.

//
Micke

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]