Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nuttytompa
zenobia skrev:Var det svårt att rengöra? Plockade du loss allt?
Hur gjorde du med packningen i så fall?
Ja äh um, alltså jag har lämnat bort till auktoriserad verstad framgår inte det?
Därav min irritation.
Kostade fett 3000 kr :cry:
av zenobia
OK, fattade det som att verkstaden gav dig ett pris på 8000 kr som du inte accepterade och därför gjorde det själv.

:oops:
av peka
jag hade samma problem med min S60 -02 att farthållaren slutade fungera och fick starta om den, var på volvo och det var pedallägesgivare som var kass efter det fungerade det igen (nyköpt bil så det var gratis för en ggn skull)

peka
Användarvisningsbild
av Gandalf

Har precis gjort rent min själv, packningen var inget större problem då det var en i nån typ av metall. Lossnade lätt och smidigt! Problemet var dock att min rengörning bara funkade i cirka 30 mil innan det var dags igen. Denna gången var det bara att byta ut den. Notan slutade på 6843:- "Som hittat"...
av nuttytompa
Gandalf skrev:

Har precis gjort rent min själv, packningen var inget större problem då det var en i nån typ av metall. Lossnade lätt och smidigt! Problemet var dock att min rengörning bara funkade i cirka 30 mil innan det var dags igen. Denna gången var det bara att byta ut den. Notan slutade på 6843:- "Som hittat"...
Vad roligt för dig 6843:- som hittat not :???:
Det fina i kråksången är att det verkar som om du kan räkna med att byta skiten igen om tre år. :roll:
Nä ä en sak till nu på min bil så blir det en subba outback (nya) istället. :D
av zenobia
Gandalf skrev:Problemet var dock att min rengörning bara funkade i cirka 30 mil innan det var dags igen. Denna gången var det bara att byta ut den.
Fråga...
Fixade du vevhusventilationen samtidigt när du hade allt nere?
Annars är det ju inte så konstigt om det krånglar igen...
av Jesper
jag hade samma problem med min S60 -02 att farthållaren slutade fungera och fick starta om den, var på volvo och det var pedallägesgivare som var kass efter det fungerade det igen (nyköpt bil så det var gratis för en ggn skull)

peka
Har samma intermittenta problem på min bil. Pedallägesgivare har falerat 2 ggr(en gång som jag märkt det). Detta ca 1 år efter min rengöring av ETM! En titt i VADIS länkar felkoden till utbyte av ETM(?). Någon Volvo-mek som kan förklara vad som egentligen är fel? Är det ETM:en? Hade bilen inne förra veckan för läcksökning av AC samt utbyte av kylarfläkten, och då såg jag felkoderna. Nämnde något om nått ryck(ibland) men det var tydligen inget dem kunde länka till felkoderna... Vilket dock jag gjorde!

Mvh
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Är ny på detta forum men här finns ju svaren på en j-vla massa frågor man har. Tänk på att om man har volviaförsäkring och köpt bilen hos en volvohandlare så gäller maskinskadan upp till 12000 mil. Men över 10000 mil är självrisken 5500 spänn.... Mellan 8 och 10000 är självrisken 3500. Tro mig jag vet.... Min har gått 11800 och har börjat rycka och gå ner i halta hem läge. Ska börja med att rengöra så får vi se...
av nuttytompa
YIIHAAAAAAAAAAAAAA, min har 182000 mil i motorn.
Betala, betala, betala.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Senast redigerad av 3 nuttytompa, redigerad totalt 0 gång.
av NCR
nuttytompa skrev: Öh va! :shock:
fel tråd kanske?! :roll:
Öh nej? :shock:

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]