NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:4 poligt kontaktstycke ska det vara. På min bil är det grönt.
riktigt , detta kan ibland vara "upptejpat" en bit upp/bakåt under tacket oc vara svår att hitta , men som sagt borde vara grönt , anslut och kör omkring lite grann så ställer den in sig

det behövs inte göras efter manualen
Jag tycker verkligen att det är tråkigt att volvo har så inkompetenta mekaniker, man ställer en fråga till dom, som man tycker att du borde kunna svara på, men va fan dom kan ju ingenting. Nu har jag råkat ut för detta 2 gånger på 6 månader. SKANDAL!
Första problemt innerbelysning funkar ej, dom hittar inte felet, dom måste riva ner hela bilen för att se vart det blir spänningsfall. Det var en säkring som gått! Jag hittade ej felet för att det står fel i min instruktionsbok, Men man tycker ju att volvo borde ha koll på detta, men icke då.

Nu ringde jag ju o frågade om det gick att eftermontera denna spegel. Fick svaret att det var svårt och dyrt, inga kablar var dragna man behövde ladda in ny mjukvara. Dom rekommderade mig verkligen inte att göra detta!

Haha jag tycker att detta börjar bli lite pinsamt för dom.

Det var skönt att få skriva av sig lite:P
Jag får leta efter en grön kontakt, dock så kan jag inte förstå varför man då skulle dra 2 kablar till takkonsollen och låta dom vara oanvända, vad skulle dom kunna göra för nytta? Kolla in denna spegel den har vi kontakt och ska passa 04-07 http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=14758666 . Det är precis så min vita kontakt ser ut. Fidde jag fick spegeln idag o det ser riktigt bra ut, men jag undrar en sak, varför har kontakten 4 stift men det är ju bara 3 kablar ( det är 3 kablar på den vita kontakten i takkonsollen oxå) Detta blir till o undersöka vidare imorgon.

Minns inte till 100%, men jag har för mig att[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]