Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av suk215
har inte haft husvagn nångång....... jag o sambon ska hyra en uppställd vagn på bödagårdens kamping på öland i sommar ..

faller det oss i smaken så håller jag på o monterar dragkrok samt 13 poligt kablage på vår v70 2,4D-10 manuell

funderar på en adrea 452 med totalvikt 1200 kg , vilket jag precis får dra bakom bilen på b-kort.... eller ska man satsa på B-E kort :roll:

vi är 2 vuxna , 2 barn .... 3 o 5 år gammla ....

vill ha barnkammarvagn samt dusch i vagnen tror jag ????

ge mig tipps o råd tack !!
av Larzan
Börja med att kliva in hos en handlare och titta på olika planlösningar som kan passa.
Sängar bredvid varandra, sängar i var ände och matgrupp (dinett) i mitten, enkelsängar, dubbelsäng osv.
Ska ni dra mycket vagn i framtiden, så är kanske en mer strömlinjeformad vagn med lågt cw vara mer lämpligt.

Sen är det en sak med storleken, vad ni än gör, köp inte för litet om ni har mindre barn.
Adria 542 kan vara i minsta laget och dessutom en smal vagn.
av Larzan
Ang. mina fulmärken.
"Gävle" och "Valbo" märkena borttagna med lyckat resultat med en fönsterskrapa och autosol.

Dock var autosol så effektivt mot den oxiderade vita färgen att det troligtvis slutar med ett storinköp av autosol och en bättre polermaskin.

Till det Slitna Solifermärket fick jag tips om glastråd. Var köper man det?
Användarvisningsbild
av skovde
suk215 skrev:
skovde skrev:Våran lilla 380, sålde den i lördags för 5500 kr...
Så nu sneglar vi lite på en ny Adria Altea 542 PK, men vi ska på husvisning imorron så vi får se vad som händer.
Kanske bättre att skaffa ordentligt boende innan man skaffar boende på hjul? :)
har du köpt Adrian ??????????? kanske blir sån om vi gillar husvagnslivet
Vi köpte en Hobby istället, tror att jag skrev om det tidigare i tråden, den kändes rejälare än adrian, vi köpte en demo så det blev bra mycket bättre pris också..
Användarvisningsbild
av skovde
Är trött på att slira runt på gräsmattorna nu, funderar på att byta bort V70:in mot en 945:a eller köpa en Subaru :oops:
av suk215
skovde skrev:
suk215 skrev:
skovde skrev:Våran lilla 380, sålde den i lördags för 5500 kr...
Så nu sneglar vi lite på en ny Adria Altea 542 PK, men vi ska på husvisning imorron så vi får se vad som händer.
Kanske bättre att skaffa ordentligt boende innan man skaffar boende på hjul? :)
har du köpt Adrian ??????????? kanske blir sån om vi gillar husvagnslivet
Vi köpte en Hobby istället, tror att jag skrev om det tidigare i tråden, den kändes rejälare än adrian, vi köpte en demo så det blev bra mycket bättre pris också..
såg ju bilder t.o.m här i detta inlägget på en ny hobby :oops: , efter jag gjort förfrågan

nöjd med hobby, ?? totalvikt ??
Användarvisningsbild
av skovde
såg ju bilder t.o.m här i detta inlägget på en ny hobby :oops: , efter jag gjort förfrågan

nöjd med hobby, ?? totalvikt ??
Vi är kononnöjda! inga fel änsålänge =) Totalviken är 1500 kg.
Användarvisningsbild
av päpplet
Oseriösa klubben renoverar husvagn :lol:
Bild
orkade inte hämta en såg :oops:

Bild

Kommer på lite masonit eller vad som nu kan finnas hemma sen limmar jag tillbaka soffan sen duger den att överleva studentveckan i 8)
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu är holken ihopsatt igen. Vart byta däck på den då de som satt på höll på att spricka sönder totalt så nu sitter det Volvo 340 fälgar på :lol:
Bild

Har fått fast soffan efter att bilden togs så nu ska den iväg i morgon 8)

Edit: Syns lite "små" fuktskador runt fönstret till vänster i bilden :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 31

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken