Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hej, har ni några tips/råd/bilder.

Hur uppgraderar man stereon i en V70II. Idealet är ju om man kan återanvända knapparna i panelen och displayen så att bilen fortfarande går att konfigurera och tex klimatanläggningen fortfarande syns i radiodisplayen.

-Hur stoppar man in en ny huvudenhet, hur integrerad man den med bilens alla data-bussar och digital strömmar.

-Vad kan det kosta.

-Vem säljer huvudenher och integratiosninterface?

-Har ni gjort det redan?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Argh .... vilket IDIOT-namn :-(O) man har valt på sin standard för nätverket, nämligen "MOST". Det är ju ett ord man inte kan avända som sökord i google typ no, yes,any,most,all osv....

Hur fasiken ska man nu kunna hitta några produkte att köpa ???

Här är standarden i alla fall....

http://www.mostcooperation.com/

Någon som har hitta några produkter som går att koppla in ????
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Här har du "boxen" jag pratade om i den andra tråden:

http://www.armourautomotive.se/links/Pr ... us_Lab.pdf

Löser en hel del av "byta-stereo"-problematiken..
Tror att den i dagsläget ligger på 8500:-
Kommer säkerligen bli rejält billigare när fler aktörer gör liknande (om det inte redan finns och är på g, vad vet jag!?!?).
Kul liten sak, dock väldigt dyr..

Tyvärr jobbar den ju åt fel håll om jag fattar det hela....

"Perfekt för alla som vill använda OEM enheten"

Men det borde väl komma något i andra riktningen så man kan byta ut själva stereon (OEM enhten) till något roligare/vassare/bättre.

Hoppas den inte kommer kosta ohemult mycket, i dags läget har jag dock nte hittat en enda grej trots att MOST-standarden funnits i 12 år nu ??:-/ ??:-/ ??:-/
Användarvisningsbild
av CarMan
Min första funfdering är varför vill man byta? byta för bytandets skull?
eller för att få bättre ljud? eller är den nån funktion du vill ha som du inte har?

Har du lysnat på volvos västa ljud jag har svårt at tro att det inte räcker till
Användarvisningsbild
av Fellow
CarMan skrev:Min första funfdering är varför vill man byta? byta för bytandets skull?
eller för att få bättre ljud? eller är den nån funktion du vill ha som du inte har?

Har du lysnat på volvos västa ljud jag har svårt at tro att det inte räcker till
Line-in, ipod, tidskomp, bättre EQ, bättre ljud.
Jag hade premiumsound dock innan faceliften så vet inte hur dynaudio systemet låter men kan säga att mitt ljud låter helt underbart idag! Dock har jag fått hosta upp över 30 papp för att få det som jag vill och är inte klar än.
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]