- mån 31 maj 2010, 23:02
Sitter med en nyinköpt S80 T6 Aut. 2002. Det droppar kylvatten framför höger framhjul. I motorrummet går en ca 10 mm tjock svart plastslang in under en låda med elektronik i vid hjulhuset. På plastslangen kommer det kylvatten rinnande. Ovanför elektroniklådan sitter servooljabehållaren och ovanför den kylvattnets expansionskärl. Jag förstår inte hur jag ska komma åt att hitta läckaget. Vågar jag plocka ur elektroniklådan (två stora boxar sitter där i) och avlägsna denna för att titta efter läckan under den? Eller ska jag ta bort servooljebehållaren, det ser inte lätt ut att komma åt för att lossa den? Vart går plastslangen? Jag ser inte om den hör till kylsystemet överhuvudtaget. Plastslangens andra ände går till en (aluminium?) burk stor som en sprayburk som sitter (stående) under/bakom intercoolern.
Ps. Jag är van Volvomekaninker eftersom jag har haft en Volvo tidigare, en TGB 13 närmare bestämt! Ds.
Ps. Jag är van Volvomekaninker eftersom jag har haft en Volvo tidigare, en TGB 13 närmare bestämt! Ds.
- By IsshinAshina