- tor 04 maj 2006, 22:29
Vist skulle det kunna ingå i service, men det blir inte gratis för det! då skulle servicen vara dyrare med exakt samma summa!
zenobia skrev:bilens låghastighets nät går med 128mb så en total uppgradering kan ta 15-20 min inklusive inloggningar & inkopplingar av nödvändig utrurtning.perjak skrev:Eftersom bilen är knepigare att ansluta till internet (än så länge) vore det ju högst rimligt att den anslöts till "programuppdateringsfunktionen" hos Volvo när den ändå åker in för service. Samtidigt som oljan rinner ut uppdateras då den programvara som det finns nya utgåvor av, utan att varken jag eller mekanikern/verkaren behöver bry oss i vilka och varför. (förresten, varför är det inte självklart att även programvaran servas?)Detta tycker jag vid närmare eftertanke verkligen borde ingå i servicen när bilen ändå är i verkstadshallen. När bilen tankas med rätt programvara i monteringshallen är det någon som pluggar in bilen mot nätverket. Sedan tankas det för glatta livet, lite lampor blinkar, rutor åker upp & ner osv... Inpluggning och urpluggning borde rimligtvis inte ta mer än 15 sekunder, det borde en servicetekniker hinna med.
Möjligtvis kan det ju vara en släng av "If it's not broken, don't try to fix it." - dvs klagar inte kunden så rör inte bilfan....
Vist skulle det kunna ingå i service, men det blir inte gratis för det! då skulle servicen vara dyrare med exakt samma summa!