Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bluesint
finnepower skrev:
Bluesint skrev:Så har nu bokat tid för att uppgradera mjukvaran.

Någon som har bytt spjäll och upplevt samma problem att den går ryckigt och blir orklös efter bytet?.
Byte gasspjäll på en S60 T5 som var autotech chippad. Bilen blev inte bättre. Larmade för gasspjäll och luftmassemätaren. Trodde inte de va lmm:en eftersom den va knappt 2 månader.

Åkte till bilia med bilen och dom laddade i ny mjukvara. Blev inte bättre, bytte llm:en och de gick som en klocka..

Sen va de bara och åka ner till Trollhättan och ladda i optimeringen igen :D
Ok får hoppas att det räcker med mjukvaran.
Rengjorde spjället för ett tag sedan och då gick det perfekt så tror inte att det är lmm'en.
Problemet med föregående spjäll som jag bytta från var att det verkade glappa i kontakten som går från spjället.
Fick ett spjäll till fyndpris så därav att jag tänkte byta.

Jaja detta spjäll gör mig totalt galen och funderar starkt på att skicka faktura från psykolog till volvo då det är där jag hamnar snart.
( Bytt jobb och behöver bilen för att ta mig till jobbet på Måndag)
av finnepower
Breaker skrev:Finnepower. Vad tar Autotech för en omladdning?
0kr om du kan uppvisa kvitto på att du mappat bilen där innan o så får du ju berätta vad som hänt.
av Breaker
Tack finnepower.Funderar på att trimma den där utan att köpa ppc boxen men undrade vad man fick betala om man behövde göra om det.Men nu vet jag, tackar!
av Bluesint
Så nu har vi försökt att uppgradera mjukvaran.
Resultatet blev att bilen går bra men de kan inte släcka emissionslampan.

De trodde att spjället inte kom från en bil med samma motor men det gör det enligt där jag köpt det.

Vad finns det att göra?
Användarvisningsbild
av CarMan
Lämna in bilen på felsökning, så får dom efter detta avgöra vad som är fel.

Nu när du bytt gas spjäll kan du ha byggt dig ett fel (om det nu är fel del som är monterad) så då kan bilen ha flera fel, vilket görd det besvärligare (dyrare) att hitta ursprugsfelet. Så det är kanske bättra att byta tillbaka allt först & lämna in den sen.
Det blir ofta dyrt att bra gissa vad som är fel
av Bluesint
ok det sjuka är att nu slockna emissions lampan och bilen går som en klocka.
Blir ju galen på detta.

Men som du säger kanske det är bäst att göra på det sätter men vet ju att det är gasspjället.
Har strulat under längre tid så fick låna ett av polarn han hade ligandes.

Funkade klockrent, dock glappade hans kontakt på det eftersom han inte varit rädd om det.

Ringde en bil demo som hade en inne från exakt samma motor med samma antal hästkrafter ( samma modell med).

Om nu inte dator'n känner igen enheten ska den väll heller inte funka?

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]