Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ampe
Var och köpte en 240 idag som verkar vara i fint skick förutom lite ytrost i bakskärmarna, bilen har 2 tidigare ägare och har gått 19 000 mil, senaste besiktningen med blankt papper.
Jag tycker de känns som om bilen är snålställd och tänkte höra om de va svårt att ställa in förgasaren själv.
Mvh Ampe
av Ampe
Bilen hade fina avgasvärden på besiktingen så krabbade inte med att ställa in, men den går bättre nu, tror jag har sotat ut han lite då det var en 94 åring som ägde den innan så hade den nog inte gått så hårt.
Användarvisningsbild
av Tilltugg
Ampe skrev:Bilen hade fina avgasvärden på besiktingen så krabbade inte med att ställa in, men den går bättre nu, tror jag har sotat ut han lite då det var en 94 åring som ägde den innan så hade den nog inte gått så hårt.

Grattis till ett bra köp =) Jag har själv en B230A och min kändes också som att den gick lite snålt plus att den glödtände rätt friskt. Byt tänd-delar (Stift, kablar, rotor) och köp ett membran till knasaren.. kostar runt 80 spänn. Sen ska du se att den går som en räser igen =) (Min glödtänkte för luftspjället stängde inte helt, men det är en annan historia.)

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]