Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Men gamla taxibilar har oftast blivit välservade, men du vet aldrig hur hårt dom är körda och milen sliter alltid på sånt som kanske inte blir bytt per. automatik vid service.
Användarvisningsbild
av erikn
Jo, min Turbo är en gammal taxi. Den hade gått 55' när jag köpte den förra sommaren för 20'. Jag har ju fått byta katalysator, lambda, stötdämpare fram, topplockspackning m.m. Men å andra sidan så borde den ju nu hålla i alla fall i 30' mil till, bara jag sköter den. Senaste jag bytte var bensinpumpen (bara en från -96) som dog på motorvägen förra helgen så att jag fick ta bärgare hem. Skitkonstruktion på tankarmatur förresten.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Man får nog specificera sig lite mer om man ska kunna säga bu eller bä..
Vissa märken/modeller har sina "kända" fel.

Ägde för några år sedan en V70N -01 som -när jag köpte den- hade gått 31k mil.
Den funkade fint under det året jag hade den, dock hade tidigare ägare fått byta automatlåda vid 25k mil.

Det som var sämre än en bil med färre mil var:
-mer slitna stola, pedalerna och ratten.
-dörrarna knirrade å knarrade när man öppnade å stängde.
-trista ingrepp i inredningen som man hade gjort då man konverterade den till taxi.

En fördel med att den gått som taxi var att det då satt större batterier och generatorer i dom. = Gött när man bygger in mer stereo i dom..

Hej! Ny på forumet och inte helt hemma p&ar[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]