Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vätan på förarplats är inget värre än "vinterväta".
Sen kan tilläggas att jag börjat på demontering av strålkastartorkarna, då dom ändå inte funkar. ja armen och spolningen e borta där i alla fall sen ska bara motor och det skroten bort.
Hmm, nu kommer en liten fråga till mina vänner här på rullar. Ja det innefattar kort och gott ALLA. Hur många av er har "pluggat" ett spikpunkterat däck med http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Dack- ... sats-dack/ eller liknande? Jag har precis pluggat ett däck, satan i gatan va det va tungt att få ner "pluggen" i däcket.
har hört med en som jobbat på däcksfirma. han testade att laga med "plugg" och fyllde sen däcket med ett övertryck, vet inte vad det innebär men ändå, det däcket hade ståt i ett hörn i verkstaden han jobbat i i 3 år efter att han slutat. det dog inte på grund av pluggen utan på grund av att verkstan brann.
Jaha då har det "stylats" lite :)

Fick tag i en fin grill för bra peng, demontera den så får du den :) Det finns en skillnad som är direkt på den grillen jag tog och det är att den hade svart sarg.
Bild
Sen har jag åtgärdat pinnarna i fronten.
BildBild
Ända jag nu ska göra, är att åtgärda rosten och göra ett lätt oljebyte :)

Sen en liten fundering servooljan ser inte så frisk ut, hur gör man lättast för att byta den??
Har ju oljebytarpumpen.
då har man gjort en service på bilen ja alltså olja och oljefilter. Luft byttes förra veckan.
Kompressorhorn modell biltema sitter i bilen men kommer att flyttas så jag har inte fotat det ännu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]

Nä jag har inte tittat mer på det, jag […]