Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej igen, orkade inte med min gamla tråd om detta, så jag börjar på nytt:

Hade en ECC som fungerade bra, med en kompressor som gick på ca 3 ggr pr minut.
Sen eldade jag lite på lågtrycksvakten, varpå kompressorn ibland fick för sig att "klappra" av/på några gånger per sekund, men fortfarande fungera mestadels, med normala intervaller.

Byter tryckvakt, allt fungerar fast nu med för korta intervaller på kompressor, åker därför till ac-firma som suger ur ca 500 gram. vacuum-testar, säger att allt är ok och fyller på nytt och...

Ingen förändring, om inte en inbillad sådan möjligtvis, fortfarande för korta intervaller, går på några sekunder efter 4-5 sekunders paus?

Tycker jag gjort vad jag kan nu så det enda jag tänkte testa är att slå på kallaste på AUTO och se om kompressorn går mera då, det borde den väl göra? (Gjorde detta under färd, det blev kallt men jag hörde ju inte klicken då) Ideér, nån?
Senast redigerad av 1 taxi, redigerad totalt 0 gånger.
Nu sätter vi punkt på detta äventyr, även om jag upplever att kompressorn går i lite korta intervaller. Den fungerar, kyler bra och länge!

Bilen är 14 år gammal och jag har eldat på kabelstammen också förutom tryckvakten, så jag har nu den inställningen: "njut så länge det varar"

Tack alla för ideér och hjälp!

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]