Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ellbo
Jag köpte ett volvo orginal drag från volvo skroten i Jönköping som skulle passa till min bil,men när jag kollar
fästanordningen på detta drag är det tre vågrätta bultar på varje sida men om man kollar i volvo vadis så hittar
jag inte nån årsmodell som har en sådan fastsättning utan draget skall sitta med vinklejärn rakt upp i bagaget.
Någon som kan ge mig en förklaring på detta :?:
av Gandalfi
Jag kan inte svara på just varför det ser ut som det gör, men jag hade ett liknande scenario på min V40. Kollade jag på Volvo original monteringsanvisning så stämde det inte med hur verkligheten såg ut. Men då kollade jag på Monoflex hemsida och hittade där en annan beskrivning och vips så satt kroken där. Oftast/alltid är det ju Brink eller Monoflex som tillverkar åt Volvo, så kolla vem som har tillverkat det och gå sedan in på deras hemsida och hämta monteringsanvisning.
Användarvisningsbild
av #27
Då har du fått den äldre typen av drag, blev nytt utförande runt -05.
Senast redigerad av 1 #27, redigerad totalt 0 gånger.
av klima
vet inte svaret.

Men en fundering eller två:
Vad ska du bogsera, då du känner till att T6 Automaten är olämplig att bogsera med. Den är redan maxad, och har en tendens att gå sönder alldeles för tidigt utan att man bogserar.

Om du ska bogsera, skulla jag rekommendera extra kylning av automatoljan, samt en automatolje temp mätare. Du kommer bli imponerad hur jäkla varm oljan blir vid tämligen "normala" uppförsbackar i lågt varvtal.
av Ellbo
Jag skall bara ha den till att dra släpkärra så man kan åka och slänga skit på tippen.

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]