Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte424
Hej alla glada...

Nu har jag tröttnat...

Införskaffade mig en obd2 kabel från kjell & company. Den klarar av 11 protocol och är av typen "usb interface".
Alla andra program lyckas jag köra felfritt, men inte Vol-fcr. Kommer inte ihåg vad versionen hette, men jag provade den som finns på piratebay, med crack osv. Får det inte att fungera. den säger "no response from car".

Vart hittar jag demot som funkar med USB ?
Vart köper jag Vol-fcr som fungerar?

Kan någon kunnig hjälpa mig? Jag har läst å läst men kommer ingen vart. Bilen jag vill snacka med är en S70 -98
Jag får kontakt med bilen genom andra program, men är ute efter lite fler funktioner. vill få igång Vol-fcr!!!

Maila mig om du vill länka till nått hemligt ställe där jag får tag på programvara.
Tjänster - Gentjänster...

Mvh Mattias
av zäta
Jag har själv inteface från kjell o co med 6 protokoll (El-produkter / Bil-/fordonsel / OBD-2 / 48222 )
VOL-FCR skall ha KKL protkoll för att fungera på en S-70 98
Dessutom måste VOL-FCR ha COM1 och den får du ställa in i din Dator.

Mitt VOL-FCR fungerar utmärkt på min S-70-98 med ovanstående inställningar. :)
av Matte424
Tack

Jag har kommit ett steg längre.... Jag fick igång det crackade programet från PB, hade en knapp på mitt interface som jag var tvungen att hålla intryckt för att interfacet skulle kunna hantera KKL protokoll.

Jag fick kontakt med alla enheter, men den gjorde en timeout på motorstyrningens ECU. Vad beror detta på?
Den lyckades upprätthålla kommunikationen, men timeoutade strax efter..

Service lampan lyckades jag inte släcka heller?? "No respons from car"

Mer hjälp tack..

Mvh Mattias
av jilldris
Jag har samma problem att man inte får något svar när man försöker släcka servicelampan, vet att det är fler som har samma problem. För mig har det dock fungerat efter ca 3-7 försök. Så testa och var lite enveten och försök släcka den ett antal gånger så fungerar det förhoppningsvis.
av Matte424
Tjenare igen!!!

Har inte försökt nått mer, men tänkte bara kolla med er om ni känner till något annat bra program där man kan styra lite utgångar osv, alltså komponenttesta.

Trodde det gick med Vol-fcr :)

Helst för volvo, men är mottaglig för alla tips.
Har man ett obd2 interface så kommer folk och behöver hjälp :P

Trevlig helg
av mickest
Har jävlats med vol-fcr hela gårdagen men jag vann till slut över det..

Trodde det skulle funka lika bra som carsoft 6.5 (bmw) som jag hade till min bmw där jag körde med serial to usb converter men där tog det stopp, fick inte mycket kontakt med bilen alls genom en sådan kabel trots att jag testade med massor med inställingar på com port 1 i olika hastigheter osv osv körde dock win vista nu, dock fungerade det bra med bmw interfacet på vista.

Slet ut den stora burken med win 7 och serieport nu började jag få lite kontakt med bilen dock massa konstiga timeout hela tiden och allmänt konstiga fel medd.

Tänkte ja gör ett sista försök och åkte till farsan som har en xp burk, kopplade i hop allt för 3:e gången då lirade det direkt från serieporten inge timeout efter avsläsning av ecun som det vart förut, med vista och win 7.

Släckte sedan servicelampan efter 2-3 försök.

Verkar som vol-fcr inte är världens stabilaste program om man jämför med carsoft som jag körde tidigare.

Men ska försöka testa nyare versioner av vol-fcr och se lite hur det beter sig.

:-(O) :-)-)

Du har väl inte råkat bocka ur rutan f&[…]

Bagagelucka stänger hårt

Ja, det känns ju som ett bättre / rimlig[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]