Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hixen
hehe precis :P Lyckos er som kör dom större volvo modellerna, vi stackars s40 ägare får roa oss med orginal bussningar :P
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det kommer säkert roligare saker till dem med, sen får man inte va rädd att kolla utomlands heller då det finns en del roliga saker där som inte finns tillgängliga här hemma av okänd anledning.
Användarvisningsbild
av Nexus
här har vi inte legat på latsidan, snyggt jobbat. Vore kul med en bild för se hur mycket mer den sjunkit efter lite körning 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Oljudet i framvagnen lokaliserat och åtgärdat. Det var inte länkarmarna som jag trodede. Pinsamt nog har jag glömt att efetrdra hjulbultarna, vilket jag inte ens tänkt så långt som att kolla. Så idag när jag hissade upp den för att börja byta armar så vart jag paff när den första bulten på förarsidan var helt lös, så var även 2 till. Drog åt alla bultar igen och allt vart som det skulle igen :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Kommer lite nya bilder ikväll, ska åka och tvätta den inför träffen i Falun ikväll. Höjden på bilen vart kanon, skulle bara haft hjul som fyller ut lite bättre. fått första riktiga provturen efetr sänkningen nu med, och är nöjd med hur hård den vart med. Folk som solk som ska åka på bana och så är den väl för mjuk. Men till vardags så tror jag den är kanon.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jag brukar va noga med att efterdra, men har av okänd anledning toalt missat det denna gång, och eftersom jag var så fullkomligt inställd på att det va länkarmarna så övervägde jag inga andra möjligheter :oops:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild
Kastar upp ett par bilder på hur den ser ut nu när fjädrarna satt sig lite bättre, framförallt bak.

Bild

Bild
Måste investera i en omgång nya hjulbultar, dem jag har ser för trökiga ut... :(
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Idag gav jag mig till slut in på att börja byta länkarmarna. Fick avbryta arbete för att knata iväg och köpa en en kofot och lite annat. Men efter ett tag brottade och en hel del våld för att få loss spindelleden så ramlade den gamla armen loss. Nynnandes på victory is mine så började jag tråckla dit den nya som dock inte var helt samarbetsvilligt så upptäcker jag det som får mig att packa ihop och ge upp för dagen.

Innerdelen i metall som såvitt jag kan mäta mig till är symmetrisk hamnar inte rätt jämfört mot bulthålen i ramen. Den är förskjuten 3-4mm. Så nu lär jag mäta om det räcker med att skära bort en bit av bussningen. Alternativt skära sönder den och pressa den lite ur det läge den är tänkt att sitta i.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Bild på eländet. Lite snabbt mätt så hamnar metalldelen 5mm fel. Och dem sitter ju rätt i bussningarna så nån har ju fuckat till vid tillverkningen av bussningarna. Så nu håller jag på och brottar tillbaks den gamla armen, men nu vill ju såklart inte spindelleden slinka på plats... Men det är roligt att hålla på :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]