Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
Hej

Nu är det så att siren till S60 är trasig. Alltså för alarmet. Jag tog kontakt med Volvo för en offert på arbete & siren. Till min förvåning kostar enbart siren 1800kr. Jag tog kontakt med Mekonomen med de hade den inte så klart utan de hänvisade mig till Volvo.

Nu undrar jag vad är det som är så speciellt med siren efter som den kostar 1800kr? Är det speciella att Volvo säljer den därav priset 1800kr eller är den komplex?

Mvh
Användarvisningsbild
av volvo850gle
Sharkbait skrev:Hej

Nu är det så att siren till S60 är trasig. Alltså för alarmet. Jag tog kontakt med Volvo för en offert på arbete & siren. Till min förvåning kostar enbart siren 1800kr. Jag tog kontakt med Mekonomen med de hade den inte så klart utan de hänvisade mig till Volvo.

Nu undrar jag vad är det som är så speciellt med siren efter som den kostar 1800kr? Är det speciella att Volvo säljer den därav priset 1800kr eller är den komplex?

Mvh
Helt høl i hue dette her!! :evil:
av Daddan
Det finns massor av trådar om sirenen. Köp en larmsats som innehåller sirenen, det blir billigare.
Användarvisningsbild
av CarMan
för 500-600:- kan du ladda larm bort. sen tar man bort säkringen för larmet.
Sirenen innehpller ett backupp batteri, så det är lite styrning för detta & sejälva sirenen med tillhörande elektronik. & ett extra skyds skal, för att klara de högsta kraven på inbrottslarm som finns.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]