Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Vart finns den bilmekanikern?
av Addekarlsson
greeeken skrev:Vart finns den bilmekanikern?

<----- Hoting, 15 mil norr om Österund. :D

Mvh/ Adde
av Anbo32
Hej,
VIN-numret kan du enkelt få tag på från Vägverket (http://www.vv.se). Välj "Sök fordons- och ägaruppgifter" och nästa val är "Sök uppgifter om annat fordon" eller "Sök uppgifter om ditt fordon".

Det som presenteras som Chassinummer är VIN (Vehicle ID Number).

/A
Användarvisningsbild
av greeeken
Thanks mannen.
Tippset är bra, men det kunde ja redan :-p
Men 1000 tack ialla fall
av Anbo32
Ett svar värdigt en statsminister. Självklart vet han, va dum jag är...
av noll3one
Jag undar vad det är för kabel som man sak ha för att koppla datorn med bil om man nu har Vadis och om man kan gör inställningar då genom Vadis. : :?:
Användarvisningsbild
av Sparkz
noll3one skrev:Jag undar vad det är för kabel som man sak ha för att koppla datorn med bil om man nu har Vadis och om man kan gör inställningar då genom Vadis. : :?:
Det är ju det den här tråden handlar om, läs den!
av Anbo32
Se på adressen http://www.obd2.se.
Där är ett ställe du kan skaffa kabel mellan dator och bil som fungerar på OBD2-gränssnitt. (OnBoardDiagnostics).

Det finns flera program som du kan köra på datorn för att läsa av värdena från bilen, se snygga grafer etc. Både gratis och sådana du kan köpa.

Huruvida du kan justera på värdena i bilens utrustning vet jag inte och på en rak fråga till killarna på hemsidan så fungerar INTE Vadis rätt på.

Men du hittar kabeln där i alla fall. Plus en del tips på program att läsa av bilens olika värden.

Nästa fråga till församlingen; bortsett VADIS - vilket program rekommenderas då? Finns det en tråd för detta?
av Emty
Får inte vadis att funka... bara en vit ruta när jag ska starta...
Har ändrat alla inställningar som går, enligt beskrivning.
Har installerat om hundra gånger :evil:
Börjar lacka ur!!!

Hur fan gör man!!!???
av Anbo32
Skall det inte till "en låda" mellan bilen och datorn?
Något som kallas VCT2000?
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]