Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Tobbev skrev:Låtarna har ju en tag som säger vilket spår de har, så bilen kanske känner av spårnumret.
Det kan vara så illa att det är ordningen i FAT tabellen på USB minnet som avgör i vilken ordning låtarna spelas
Alltså i princip i vilken ordning som filerna skrevs ut på USB minnet
av jarker
Tobbev skrev:Hmm, är inte helt med på vad du vill göra. Kan du ge ett exempel?
Ja, om en låt har namnet 01 - Exempel så vill jag helt enkelt att den bara ska heta Exempel så det är lättare att hitta den om den då ligger sorterad i alfabetisk ordning på usb minnet än att komma ihåg vilket nummer den har.

/ J
av Tobbev
Om låten har "exempel" som låtnamn i taggarna så kan du automatiskt döpa om alla filerna så att de heter t.ex exempel.mp3.

Detta gör du längst upp, under rename files. Då skall det stå "%2" i rutan "Result preview".

Detta förutsätter ju att taggarna är satta. Detta kan du göra under fliken "get tags from filename" automatiskt.

"01 - Exempel.mp3" motsvarar då "%6 - %2" under den fliken.

Är du med på vad jag menar, lite stressad nu, barnen drar mig i benen och vill ut i solen :)
av Tobbev
Ett tips är ju att sätta taggarna rätt också, eftersom bilen visar titeln från taggarna när den spelar en låt. Det blir helt enkelt lite snyggare då :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
För att undvika allt vad låtnummer, titel, spårnummer, etc så har jag valt att lägga låtarna i mappar med genre, d.v.s. en mapp med pop, en med rock, en med kids, en med dance etc etc. Under varje mapp har jag artist och sedan bara låtarna utan albummappar. Funkar bra för mig men om jag skall vara ärlig så kör jag mest på Random. Menyerna är bra på det sättet då du kan välja random i bara en mapp eller på alla mappar.

Jag har en speglad kopia på hårddisken och använder Mediaplayers sync-funktion för att föra över låtarna.
av jarker
Emiljonsson7 skrev:För att undvika allt vad låtnummer, titel, spårnummer, etc så har jag valt att lägga låtarna i mappar med genre, d.v.s. en mapp med pop, en med rock, en med kids, en med dance etc etc. Under varje mapp har jag artist och sedan bara låtarna utan albummappar. Funkar bra för mig men om jag skall vara ärlig så kör jag mest på Random. Menyerna är bra på det sättet då du kan välja random i bara en mapp eller på alla mappar.

Jag har en speglad kopia på hårddisken och använder Mediaplayers sync-funktion för att föra över låtarna.
Ja, och jag hade velat ha det enklare / färre mappar, en mapp per artist och sedan låtarna direkt utan albummappar, men vill ju kunna leta upp en viss låt om jag vill det, och har man flera hundra låtar av samma artist så har man inte koll på låtnumret för den eftersökta låten, därför vill jag kunna scrolla mig fram till den efter alfabetisk ordning, men den kanske inte sorterar enligt alfabetisk ordning bara för att man tagit bort låtnumret i låttiteln, går den på taggen så är det ju omständigt ändå att lösa det kanske.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
jarker skrev: Ja, och jag hade velat ha det enklare / färre mappar, en mapp per artist och sedan låtarna direkt utan albummappar, men vill ju kunna leta upp en viss låt om jag vill det, och har man flera hundra låtar av samma artist så har man inte koll på låtnumret för den eftersökta låten, därför vill jag kunna scrolla mig fram till den efter alfabetisk ordning, men den kanske inte sorterar enligt alfabetisk ordning bara för att man tagit bort låtnumret i låttiteln, går den på taggen så är det ju omständigt ändå att lösa det kanske.
Jag tror den går på taggarna eller alternativt den ordning de synkades över i. Jag har döpt om en del låtar, både titel samt filnamn utan framgång. Jag har också märkt att låtar hamnar konstigt om jag lägger till ytterligare låtar av samma artist efter att jag synkat hela USB:t. Även om jag lägger dem i samma mapp på USB:t kommer de i konstig ordning om jag bara stegar igenom låtarna. Dock funkar det om jag navigerar via mappfunktionen i menyn. Scrollfunktionen är relativt snabb. Dock tror jag att du kommer uppleva flera hundra låtar som jobbigt att scrolla igenom. Till MY09 eller om det är MY10 har man gjort så att den får "turbo" och scrollar mycket fortare efter att man håller inne knappen någon sekund. Så var det inte på min MY-08.

Mitt USB är lite "levande" och jag tar regelbundet ut det och fyller på med nytt / tar bort så jag har inte orkat göra det mer sofistikerat än det är vad jag beskrivit ovan:-)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
p.s. Något som inte fungerar men som jag önskar hade fungerat är att välja random på en mapp. det går rent praktiskt att göra men då måste alla låtar ligga direkt under den mappen. Om man har ex en mapp med Pop och alla låtar sedan ligger under artistmappar under pop-mappen så funkar det inte :-( Borde vara enkelt att det valet i menyn gäller nuvarande mapp plus alla undermappar.

En annan sak som retar mig lite är om du navigerat ned i mappstrukturen och börjat lyssna på en mapp och sedan lite senare trycker på menyknappen så startar den i roten igen och inte i den mapp du just nu lyssnar på. En funktion till önskelistan alltså :-)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Momentum skrev:
Emiljonsson7 skrev:
jarker skrev: Jag har också märkt att låtar hamnar konstigt om jag lägger till ytterligare låtar av samma artist efter att jag synkat hela USB:t.
Kan det vara detta som är orsaken?
http://www.murraymoffatt.com/software-problem-0010.html
Det låter definitivt som det är förklaringen! Det är exakt så jag upplever problemet och det låter som en trolig förklaring. Perfekt! Bra tips! Tack Momentum!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]

Tänker på oljeringarna som klegar ihop.[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Hej, vad var orsaken till ditt fel? Jag har en V50[…]