Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Hojs! 8)

Är det någon som INTE blivit nöjd med en DITEC behandling?
Om, berätta gärna vad ni blivit missnöjda med.

Tack!
av BG
Noodles skrev:Hojs! 8)

Är det någon som INTE blivit nöjd med en DITEC behandling?
Om, berätta gärna vad ni blivit missnöjda med.

Tack!
Jag har aldrig blivit direkt missnöjd men en gång efter en sträng vinter så hade jag rinningar i Ditecen på en v70:s baklucka. Spolarvätskan var orsaken. Inom stationen och på tid av en fika hade dom fixat till det. Givetvis utan kostnad. Det var Biltemas spolarvätska och jag slutade med denna på studs. Annars högsta betyg till denna metod. Nybils glans utan arbete och mycket lättvättad bil. Bilen torkar på väg hem och har man lite vattenrinningar sommartid så eftertorkar man dessa lite lätt med sämskinn.

BG/2,5 T
av Noodles
Jaja, så har äntligen den berömda tummen lämnat r_ven..
Bokade tid idag :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Appropå ditec så måste jag ju bara berätta en totalt OT sak men ändå väldigt rolig.

Jag har en bekant som kör budbil i Stockholm och en dag så ringde han och undrade om jag inte kunde följa med honom och åka lite så jag följde med honom under några timmar. Sen uppe på Södermalm så ligger vi bakom en mercedes av lyxigare modell och han säger "Sate vad mycket folk som skyltar med att de är bögar, man ser ju det där märket på varenda bil!"

Då hade han fått för sig att märket var samma sak som homosexuellas symbol (som iofs har liknande färger).

Gissa om han har fått äta upp det :lol:

/Anders

Noodles: Du skulle inte kunna lägga ut före och efterbilder på din kärra?
av Noodles
Hehehe P R I D E :)

Jag ska försöka ordna före samt efter bilder, med en nyare kamera än den jag tog solfilmsbilderna med :wink:
Användarvisningsbild
av C.W.
C.W. springer ut och tar bort DITEC märket från bakluckan 8)
av NCR
Brainded skrev:Appropå ditec så måste jag ju bara berätta en totalt OT sak men ändå väldigt rolig.

Jag har en bekant som kör budbil i Stockholm och en dag så ringde han och undrade om jag inte kunde följa med honom och åka lite så jag följde med honom under några timmar. Sen uppe på Södermalm så ligger vi bakom en mercedes av lyxigare modell och han säger "Sate vad mycket folk som skyltar med att de är bögar, man ser ju det där märket på varenda bil!"

Då hade han fått för sig att märket var samma sak som homosexuellas symbol (som iofs har liknande färger).

Gissa om han har fått äta upp det :lol:

/Anders
:lol: :lol:
av Noodles
Då är bilen hämtad från lackbehandlingen.

Nedan är bild tagen när den lämnades in.

Bild

Och här följer en bild tagen när bilen hämtades idag.

Bild

Varför visas in bilderna när man klistar bild URLen mellan IMG taggarna??
Användarvisningsbild
av Brainy
För att de inte är giltiga bildfiler när de läggs i albumet sådär :(

Är ni inloggade så kan ni istället klicka på dessa länkar.

Före

Efter

Tyvärr ser jag inte så stor skillnad, iofs allmänt känt att jag är blind men det ser ut att blänka ungefär lika mycket på huven på båda, förutom att solen ligger olika då...

Hur är skillnaden i "verkligheten"?

/Anders
av Noodles
På andra phpBB forum funkar det kalas att slänga in url mellan IMG taggarna, men de kanske har nåt med att göra hur forumet är konfigurerat. :)

Lacken har en annan lyster efteråt, det som var svart innan är svartare osv.
Tiden får utvisa om det var en bra eller mindre bra investering, jag känner mig nöjd iaf.

Dock blir ja mer o mer irriterad över kameran.. ser ju för tusan ut som ja fotat med telefonen... :evil:

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go