Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
Bild
jaha så här ser hon nu ut efter en dag fylld med åkande! :D verkar bli dyrt med bränsle bara :roll: Men det är väl sånt man får stå ut med... lagningen och lackeringen ser riktigt bra ut på håll tycker jag, o då har jag inte rubbat eller polerat än heller.
Användarvisningsbild
av päpplet
Vad har du för färg på din, är det mörkgrå metallic (214-3)?

Du skulle köpt en 16v istället. Min verkar otroligt nog gå under litern med väldigt mycket lekkörning :lol:
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:Vad har du för färg på din, är det mörkgrå metallic (214-3)?

Du skulle köpt en 16v istället. Min verkar otroligt nog gå under litern med väldigt mycket lekkörning :lol:
Ja det kan nog stämma, kommer inte ihåg riktigt nu men tror det. Ja kanske det, men då går man ju miste om ketchupeffekten och det härliga turboljudet o dumpen! :D Jag kan förhoppningsvis stå ut med lite mer soppakostnad då :P
Användarvisningsbild
av päpplet
haha min beter sig som den hade en turbo. Det visslar när man släpper gasen, all ork kommer vid 4000 varv och den släpper på alla växlar på blöt asfalt :P Alla som åkt med tycker att den är lika pigg som en orginal 740 turbo :lol:
Dessutom är den närapå lika billig (dyr?) i försäkring som en GL och kostar inte på långa vägar lika mycket i inköp som en turbo och drar bra mycket mindre soppa :wink:

Polera på nu så jag får se hur det blir. Jag lär också lacka om skärmkanterna :lol:
Användarvisningsbild
av Ticken
päpplet skrev:den släpper på alla växlar på blöt asfalt
päpplet skrev:Dessutom är den närapå lika billig (dyr?) i försäkring som en GL och kostar inte på långa vägar lika mycket i inköp som en turbo och drar bra mycket mindre soppa

Ehm.. Say what? Visst är dom pigga.. Men ta inte i så du kräks nu. Istället för att försöka övertala Simson om att han köpt "fel" modell så kan du ju glädjas åt honom va?

Trist attityd, päpplet.
MrSimson skrev:Jag klarade körkortet!!! :D Nu ska 745:an få luftas kan jag lova! Dock så läcker det vatten någonstans tror det är kylaren som läcker...
STORT GRATTIS! Det är nu det börjar, det är skitkul med körkort! Men, ta det lugnt och kör försiktigt!
Läckaget får du nog ordning på, du verkar händig! Dessutom tänk på att det finns mkt reservprylar till 740is!

/Ticken
Användarvisningsbild
av MrSimson
Ticken skrev:
päpplet skrev:den släpper på alla växlar på blöt asfalt
päpplet skrev:Dessutom är den närapå lika billig (dyr?) i försäkring som en GL och kostar inte på långa vägar lika mycket i inköp som en turbo och drar bra mycket mindre soppa

Ehm.. Say what? Visst är dom pigga.. Men ta inte i så du kräks nu. Istället för att försöka övertala Simson om att han köpt "fel" modell så kan du ju glädjas åt honom va?

Trist attityd, päpplet.
MrSimson skrev:Jag klarade körkortet!!! :D Nu ska 745:an få luftas kan jag lova! Dock så läcker det vatten någonstans tror det är kylaren som läcker...
STORT GRATTIS! Det är nu det börjar, det är skitkul med körkort! Men, ta det lugnt och kör försiktigt!
Läckaget får du nog ordning på, du verkar händig! Dessutom tänk på att det finns mkt reservprylar till 740is!

/Ticken
Nae jag tror faktiskt inte heller att din 16v kan hänga med min turbo päpplet! :lol:
Det läcker i kylaren så ska iväg o köpa en sån på skroten nu, 350:-. Så det blir nog bra.
Användarvisningsbild
av päpplet
nej nu ska vi inte ta det så här. Jag ser inte ner på hans bil och jag påstår inte heller att jag drar honom. Jag satt bara och jämförde lite :roll:
Användarvisningsbild
av cybermunk
GRATTIS till lappen
Bild
Gör du nu då :)
Användarvisningsbild
av MrSimson
Tack för gratulationerna! :D
Jag tog det inte så päpplet, det är lungt, bara lite skoj o retas :lol:
Kylarbytet gick bra och snabbt, verkar bra hittills, tror inte det läcker nån annanstans.
Tänkte det skulle bli lite lek i helgen, men hinner nog inte med det... Ska ju ut på första utekvällen, nu när man är 18 o allt! :D Så tror inte jag är så kapabel att köra bil imorrn :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Vad fick du ge för färgen? Jag har inbillat mej att metallic är dyrare än vanlig lack :roll:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]