Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cubaze
Har en V70 2.4t 02:a, tycker att ac jobbar lite mycket och ofta. Den kyler bra men bilen kan ibland rycka till när den slår igång. Har inte ägt bilen så länge så tänkte fråga om de är normalt eller om den kanske behöver fyllas. Eller om de kan vara nå annat som lär göras, gillar inte att bilen rycker till när den startar även om de är ytters lite . Och inte heller varje gång.
av Cubaze
Ingen som vet om eran V70 rycker till lite när ac slår igång? Jag tycker de är lite drygt att känna även om de är jätte lite. Kyler bra gör den iaf men ska hur som helst fylla den. Dags efter 8 år kanske
av Schröder
Kyler Ac´n = Så är den OK :!:

Ac kompressorn stjäl rätt mycket kraft ifrån motorn när den startar och på vissa bil modeller och märken är det inte ovanligt att det blir så ibland.
På min tjejs Peugeot 307 1,6 kan man känna det men på min V70 2,4D känns det inte alls t.ex... Kan bero på hur mycket eller lite vrid motorn ger.
Hursomhellst är det inget att oroa sig över 8)

MVH Schröder
av Gilldur
Har samma på min v70. För mig att det är ett problem som hör till de tidigare modellerna av V70N.
Så länge det kyler bra så är det inget problem. Vet inte om du kan bli kvitt ryckningarna dock.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]