Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monatius
Hej. Ny på forumet...
Jag har fått problem med min ac-anläggning. Härom dagen så slutade den att leverera kyla.
Vilket är bäst... att låta en volvoverkstad kolla den eller en privat "ac-firma" som annonserar i dagspressen?
AC-kompressorn går igång, dock med ett kvittrande ljud och den lilla fläkten i ac-panelen fungerar.
Misstänker att det är risk för att pengarna flyger iväg? Är väl aldrig så enkelt att det räcker med att fylla på kylvätska.
Bilen är en V70 2.4T årsmodell 2001.
Tacksam för tips och tankar.
av Fred
Håller med greeeken! Ring runt och få prisuppgifter, sen kan du ställa dem mot varandra. Det går alltid att pruta lite på enskilda firmor medan Volvo kör stenhårt på sina (väl tilltagna) prislistor.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av pang58
Gammal tråd kanske men hur har det gått? Jag har precis varit hos en liten firma som fyllde mitt system med köldmedel. Fick underbar kyla i bilen igen efter några månader i stekhet bil. Mitt råd är att kolla med mindre företag i stället för de stora bilseviceföretagen. Jag behövde inte ens beställa tid utan körde bara förbi och frågade om de hade tid. Klart värt 600:-
av Tartryffel
De får egentligen inte bara fylla på utan att göra en läckutredning (vilket brukar kosta betydligt mer).
Användarvisningsbild
av isak
vill du göra budget fyllning? kolla här.

http://www.fam-bjork.se/citroen/AC/index.html

har kört med det i två säsonger funkar utmärkt! med marginellt lägre kyleffekt.
läs och gör er en egen uppfattning.
isak

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]