Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonsson85
Har funderingar på att sänka bilen. ( s60 -01a). Men har nu börjat fundera om den redan är sänkt. Den ser rätt ok ut i fram men i bak vill ja ha ner den en bra bit till. Finns det nått orginal mått tex, från backen till övre delen av skärmkanterna. Eller hur ska ja annars se om den redan är sänkt? Är det lagom med 35mm sänkning?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Vartefter fjädrarna åldras så sjunker dem ihop, vilket gör att den ser sänkt ut. Så det kan ju lika gärna vara originalfjädrar. Om det är lagom med 35mm beror väl på hur låg man vill ha den. Jag har sänkt min 45/35 och tyckte det vart lagom, annars tycker jag att dem blir att se lite höga ut i fronten. Finns bilder i min projekttråd på hur det vart.
av jonsson85
Marlboroman: Hittade inga bilder på din s60 i projekttråden =( Kan du skriva direktlänken istället =) Menade du bilderna på garaget.org? Är den verkligen sänkt där?

Nån mer som har bilder på sin sänkta s60? Ange gärna hur mycket den är sänkt samt dimension på däck =)
Vore mycket tacksam!
av borg
Hej,
Har bilen nivåreglering, för han ser sänkt i fram men inte i bak. Om bilen har nivåreglering och är sänkt så hissar nivåregleringen upp bakvagnen och det botar man med "byglar". Dessa har till uppgift att hindra stötdämparen att hissa upp bakvagnen.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp

Mvh borg
av jonsson85
Har bilen nivåreglering, för han ser sänkt i fram men inte i bak. Om bilen har nivåreglering och är sänkt så hissar nivåregleringen upp bakvagnen och det botar man med "byglar". Dessa har till uppgift att hindra stötdämparen att hissa upp bakvagnen
Var nere och tittade på bilen. Det ser ut som den har nivåreglering =). Såg deremot inte om det fanns några byglar. Hur ser dom ut? Sitter do på fjädern? Finns kanske nån tråd om detta redan.
Men visst ser den sänkt ut ifram?
av N0RBERG
jonsson85 skrev:Men visst ser den sänkt ut ifram?
Ja den ser sänkt ut fram. Kan vara så som redan skrivits, att bilen har nivåreglering och hissar upp bilen bak, trots att den kanske är sänkt där med. Checka det.
av jonsson85
Ja den ser sänkt ut fram. Kan vara så som redan skrivits, att bilen har nivåreglering och hissar upp bilen bak, trots att den kanske är sänkt där med. Checka det.
Hmm, Hur ser jag om det är sänkningsfjädrar?
av borg
jonsson85 skrev:
Har bilen nivåreglering, för han ser sänkt i fram men inte i bak. Om bilen har nivåreglering och är sänkt så hissar nivåregleringen upp bakvagnen och det botar man med "byglar". Dessa har till uppgift att hindra stötdämparen att hissa upp bakvagnen
Var nere och tittade på bilen. Det ser ut som den har nivåreglering =). Såg deremot inte om det fanns några byglar. Hur ser dom ut? Sitter do på fjädern? Finns kanske nån tråd om detta redan.
Men visst ser den sänkt ut ifram?

Hej, här kommer ett svar från en liknande tråd...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=24081

hoppas att detta hjälper dig

mvh borg
av jonsson85
Hej, här kommer ett svar från en liknande tråd...

viewtopic.php?f=19&t=24081

hoppas att detta hjälper dig

mvh borg
Men hur funkar byglarna... Är det dom som gör att bilen blir "sänkt". Finns det byglar som sänker olika mycket lr? Tyckte inte jag såg nått om det i tråden..
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]