Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tycker det ser helt normalt ut
av Johnnie
Är det helt normalt med såna där småsprickor överallt redan efter 8000 mil? :shock:
Så det är ingenting att oroa sig över och bara köra vidare? :???:
Skulle vilja se hur en normalt sliten rem ser ut efter 16 000 mil, så man vet... :)
av PeterR
Det du tror e sprickor e själva väven.
Jag tycker det ser jätteba ut, torrt o fint me, du kan sluta oroa dig. :D
//Peter
Användarvisningsbild
av CarMan
rammarna har det där vävmönstret.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Du skriver ju själv att den gått 8000 mil, alltså är den inte ny, och ser inte ut som en ny?

Eftersom du, trots att två stycken skrivit att den ser ok ut, verkar osäker så är det väl lika bra att du byter den. Slipper du fundera.
av Johnnie
Jag vill ju hellst inte byta den i förtid om det inte är nåt fel på den, men det är klart man blir osäker på en så viktigt sak när många tycker att den ser dålig ut.
Och om jag byter den nu "halvtid" kommer jag börja kika på den nästa gång vid 8000 mil och fundera om det är dags då igen, och om den ser lika dan igen då så måste jag ju byta den igen "halvtid" bara för att jag inte har tillräcklig kunskap om hur det ska se ut, därför jag frågar och försöker få så mycket information som möjligt.
Sen är det ju en viktig och intressant fråga som många andra kan vilja ha svar på också... :)
av Rick
Min rem som har snurrat 9500 mil ser ut ungefär som din, och jag tänker byta vid cirkus 12k mil eftersom jag tycker att bytesintervallet på 16k mil är för långt...
Du behöver inte byta din rem såvida du inte har sprickor på baksidan av den eller att kuggarna börjar ramla av :-)
Användarvisningsbild
av CarMan
jag skulle tippa på ett en ny rem ser ut så där efter 20 sek...
av Johnnie
Nu har jag kollat med Skobes som servade bilen, dom bytte kamrem och spännrulle, men inte löprullen och vattenpumpen.
Hur stor är risken att någon av dem "skär ihop" innan 32000 mil, hur vanligt är det att det händer?
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]