- tor 20 maj 2010, 15:44
#411228
Tja!
Satte dit servostyrning på min 244 gl -82 för en vecka sedan. När jag lyfte upp bilen och kikade så såg jag att det satt servo-spindelled på ena sidan och vanlig rak på andra sidan ( kanske därför bilen har varit riktigt dryg att köra ).... Hade som tur var två stycken servoleder efter donatorbilen som jag satte dit.
Första frågan är då: Ska servolederna peka framåt eller bakåt? Jag satte dit mina så dom pekar framåt men jag misstänker att de är fel, bilen tuggar ganska ordentligt när man svänger skarpt.
Andra frågan: Varför använder man andra leder till servo? Är det något speciellt med själva navet/ spindeln? Jag kollade upp donatorbilens spindlar men dom verkade vara samma i mått som på servolösa spindlarna.
Tredje frågan: Om nu det är något annat som avgör huruvida man ska ha special spindelleder, ska jag kanske fixa vanliga spindelleder istället då för att få bort tugget?
Satte dit servostyrning på min 244 gl -82 för en vecka sedan. När jag lyfte upp bilen och kikade så såg jag att det satt servo-spindelled på ena sidan och vanlig rak på andra sidan ( kanske därför bilen har varit riktigt dryg att köra ).... Hade som tur var två stycken servoleder efter donatorbilen som jag satte dit.
Första frågan är då: Ska servolederna peka framåt eller bakåt? Jag satte dit mina så dom pekar framåt men jag misstänker att de är fel, bilen tuggar ganska ordentligt när man svänger skarpt.
Andra frågan: Varför använder man andra leder till servo? Är det något speciellt med själva navet/ spindeln? Jag kollade upp donatorbilens spindlar men dom verkade vara samma i mått som på servolösa spindlarna.
Tredje frågan: Om nu det är något annat som avgör huruvida man ska ha special spindelleder, ska jag kanske fixa vanliga spindelleder istället då för att få bort tugget?
