Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boney
Idag när jag skulle åka hem från jobbet så var det något djävulsk varmt i bilen då solen legat på halva dan.
det finns inga elhissar till rutorna så jag får veva ner för hand. vist är det inge fel med det men man är ju bekväm. jag har en reservdelsbil stående med elhissar och satte igång att riva dörrpanelen men upptäckte ganska tidigt att det inte finns fördraget i min bil. började riva lite till i reservdels bilen och har upptäckt att jag får byta ut i princip hela kabelhärvan för att få tag i de kablar jag behöver.

är det så illa att jag får byta hela kabelhärvan eller har volvo vart snälla och uppfunnet just de kablar jag behöver så man kan köpa dem löst eller någe?
av *pettson*
boney skrev:Idag när jag skulle åka hem från jobbet så var det något djävulsk varmt i bilen då solen legat på halva dan.
det finns inga elhissar till rutorna så jag får veva ner för hand. vist är det inge fel med det men man är ju bekväm. jag har en reservdelsbil stående med elhissar och satte igång att riva dörrpanelen men upptäckte ganska tidigt att det inte finns fördraget i min bil. började riva lite till i reservdels bilen och har upptäckt att jag får byta ut i princip hela kabelhärvan för att få tag i de kablar jag behöver.

är det så illa att jag får byta hela kabelhärvan eller har volvo vart snälla och uppfunnet just de kablar jag behöver så man kan köpa dem löst eller någe?
Dom är färdigdragna till dörrstolparna. Det är fördraget till mittkonsollen också. Kabelhärvan i dörren måste du naturligtvis byta komplett mot den som donatorbilen har. Det är inga problem. Allt passar rakt av.
av boney
har dom alltså satt skarven mellan dörren och bilen? typ vid gångjärnet?
för när jag rev bort instrument panelen så såg jag vart kablarna gick i till dörren men jag såg inget kopplingsstycke där det var skarvat.
av *pettson*
boney skrev:har dom alltså satt skarven mellan dörren och bilen? typ vid gångjärnet?
för när jag rev bort instrument panelen så såg jag vart kablarna gick i till dörren men jag såg inget kopplingsstycke där det var skarvat.
Ja där finns en skarv.
av nypa00
*pettson* skrev:
Dom är färdigdragna till dörrstolparna. Det är fördraget till mittkonsollen också. Kabelhärvan i dörren måste du naturligtvis byta komplett mot den som donatorbilen har. Det är inga problem. Allt passar rakt av.
Förlåt att jag bryter tråden, men går i samma tankar, dock så verkar det som att jag inte har någon anslutning för knappsatsen till fönsterhissarna under askoppen. Det finns ingen på min modell..... Behöver jag byta mot en annan kabelmatta då eller finns den gråa kontakten nånstans inuti instrumentpanelen?
"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]