Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mpower
Undrar om någon har ett bra svar på vad det är som är fel med min T5:a.
Det är så att om man laddar bilen fullt och blåser på upp i hastigheter över 160 och sen släpper gasen så
känns det som hela framvagnen skall hoppa loss.

Kan det va motorfästen eller bussningar i framvagnen som e skrot.
Användarvisningsbild
av sjoling
Denna bussning sitter i ett plåtfäste som är fastskruvat i motorblocket. Ej bakre torpedväggsbussning. Vid förslitning upplevs det som att bilen hugger eller gungar till vid växling eller gas på/av drag.Går din bil ryckigt och ojämnt vid gaspådrag och inbromsningar?
Byta ut dina gamla motor-upphängningar/kuddar mot nya med god hållfasthet som löser ditt problem till ett bra pris.Kan ersättas med 18656
av *pettson*
sjoling skrev:jag menade de undre motorfästena. ska det inte vara 4 bustningar som håller uppe motorn?
Du har undre främre, bakre, högra. Samt ett momentstag som sammanbinder skarven växellåda/motor med subframen.
Övre har du momentstag. Räcker det inte menar du?
Användarvisningsbild
av sjoling
jo det räcker, men jag fick en länk på hur man byter bustningen som är ovanför motorn.
Det jag undrar över är om det är jobbigt att byta de undre främre, bakre, högra, som du skrev tidigare, måste man lyfta motorn medans man pressar ut dom? Jag va inne på din hemsida pettson men såg ingen guide ;) det var synd hehe

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]