Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DannePe
Sen är det inte riktigt samma motor, utseende ja men lite annars invändigt.
11mm högre block, större borr + att du har förbränningsrum både i toppen och i kolvarna s.k. "chambre de partege" om jag nu har stavat det rätt.
Det är inte riktigt bara o flytta över toppen.

Det var en kille på engelska 480klubben som körde med en Garret T25a på 2,0an för T2an som sitter på 1,7L motorn blev lite liten.
av HanseN86
Tofulus skrev:Återkom gärna med hur motorbytet gick, om det någonsin blir av...
Kan jag göra..
volvojonas skrev:det är bättre att du fixar turbobilen om du vill ha en turbo,att de är samma motor som du ska flytta över
bryr sig besiktningen inte om,det går INTE att flytta över motorn och besiktiga den som vanligt
blir mindre klabb och regbesiktningar om du skaffar en bil som har turbo redan,
Låt mig säga att det ända som är helt på denna "turbobilen" är just motorn.. ;)
DannePe skrev:Sen är det inte riktigt samma motor, utseende ja men lite annars invändigt.
11mm högre block, större borr + att du har förbränningsrum både i toppen och i kolvarna s.k. "chambre de partege" om jag nu har stavat det rätt.
Det är inte riktigt bara o flytta över toppen.

Det var en kille på engelska 480klubben som körde med en Garret T25a på 2,0an för T2an som sitter på 1,7L motorn blev lite liten.
Jo, men om man flyttar över topp, spridare och turbo etc, och sänker laddtrycket så ska det fungera..

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]