Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Såg för ett par år sedan en mycket spännand konvoj med bilar ca 8-10 st som kom åkandes rejält över hastighetsbegränsningen på en genomfartsled i stan, kommer inte ihåg exakt vad det var för modell, men något i stil med Nissan Pathfinder, fast fetare och med alla terängtillbehör man kan tänka sig som grova däck, höjda, winchar osv osv. Dessa var helt svarta, heltonade och på sidan stod det POLIS med vitt.
Riktigt feta måste jag säga..
av Linqid
Går runt ett par Passat bland distrikten i Sverige på prov, bl a i Göteborg. Togs till och med upp i en intervju med ett par trafikpoliser i Göteborg (som en parentes i en artikel om fortkörning) som provkörde den med 170-hästars dieseln. På tok för svag enligt dom.

Som sagt, går runt på prov men har svårt att tro att det blir någon storsäljare. Nya 9-5:an lär väl däremot bli poppis när den dyker upp som kombi. Prisbilden är ungefär som V70 (jämför 9-5 Turbo4 med V70 2.5FT och prestanda och pris är snarlika).
av Daddan
Variosboy skrev:Såg för ett par år sedan en mycket spännand konvoj med bilar ca 8-10 st som kom åkandes rejält över hastighetsbegränsningen på en genomfartsled i stan, kommer inte ihåg exakt vad det var för modell, men något i stil med Nissan Pathfinder, fast fetare och med alla terängtillbehör man kan tänka sig som grova däck, höjda, winchar osv osv. Dessa var helt svarta, heltonade och på sidan stod det POLIS med vitt.
Riktigt feta måste jag säga..
Civila Nissan Titan med V8 rullar det en del av här uppe.

Annars kan civila polisbilar nästan vara vad för bil som helst. En rostig gammal V40 har kompisen som civilbil, hans pappa har kört allt från 850 T5R till Audi 100 turbo när han jobbade på trafikenheten.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]