Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Ja då är det inte mycket du kan göra! Ett kvitto är ju A och O när man gör affärer!
Är inte ägarbytet inskickat och inget kvitto finns så är du ju helt utan rättsskydd om det skulle uppstå en situation..
Blir svårt för dig att bevisa att du köpt bilen..

Så ta nu telefonen å ring till henne med en trevlig ton och säg att du ska ställa på bilen och använda den och om hon vill slippa få räkning på skatten till sig och faktura från trafikförsäkringsföreningen så är det väl bra om hon letar rätt på ägarbytet och skickar inte det..
glömdes nog mest bort... god tro är helt uselt...
av någon anleding verkar hon inte vilja skriva över bilen, har svårt att tro att hon då vill skriva kvitto.
antagligen kommer det väl någon polis och tar mig för bilstöld snart. men då bjuder jag på kaffe och visar att jag har nyckel till bilen, har även sparat min mailkontakt med säljaren, vet inte hur långt det räcker men det är ju alltid någonting!
har eventuellt en köpare på bilen nu, han vill bara ha den å plocka delar från så han skiter fullständigt i papper på den.

Jag har fått rådet av andra att spara nummerplåtarna, för om bilen skulle skrivas över på mig kan jag avregistrera den bara jag har plåtarna kvar? stämmer detta?

några mer synpunkter?
Se till köparen skriver ett intyg på att han har köpt bilen så får tidigare (eller den nya ägaren om ägarbytespapperen blir inskickade) stå för ev kostnader om den blir dumpad.
Nummerplåtarna ensamma är inte grund för att avregistrera en bil, du måste ha någon större karossdel med chassienummret på.
V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]