Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnyo
Har köpt en 855 gle 93a där lampan för låg kylvattennivå lyser trots att där inte är för lite,den slocknar inte heller när man tar av kontaken.Är enda sättet att släcka den och köpa en ny eller det är något annat som bråkat?
av *pettson*
Suomela skrev:Prova köpa en ny givare, avhjälper inte det, kanske felkoden är permanent och behöver raderas manuellt ?
Pratar vi om den röda lampan med kylar och en fläktsybol på så är det inte en felkod. Den är direktkopplad till kylvattengivaren.
har nu köpt en ny givare och satt dit men den lyser fortfarande rött.Det är precis den lampan du pratar om pettson och jag kan inte se att det finns någon felkod, kan det vara något annat som spökar?
idag tändes lampan igen tillsammans med abs-lampan,den lyste innan också(det glömde jag skriva i första inlägg.) i hop med kylvatten-varningen.bägge släcktes dock en dag efter jag bytat både abs-givare h-bak och kyllampan men nu lyser dom alltså igen.Har dom något samband,kan det vara något jordfel?

Om du inte gjort det redan så dränk spr[…]

har också haft dålig bemötande fr[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]