...

Moderator: Moderatorer

av Forssen
Brorsan min som kör bärgare ringer mig för han fick en bärgning där vi bor, problemet var att bilen han skulle bärga stod inne i ett garage och han undra om jag kunde komma och dra ut bilen åt han, självklart gör jag det och lämnar 7 dygnsparkeringen jag stod på. Sagt och gjort drog jag ut bilen åt han och åkte sedan iväg och handlade, när jag väl kommer tillbaka till parkeringsplatsen utanför mig ser jag detta:

Bild

Hur i hela helvete kan man ställa sig så? När jag åkte var det en ledig plats på min högersida och nu kan ingen ställa sig där, skickade bilen till brorsan och fråga om han kunde bärga bort idioten..
av patrix
Stadsjeepar som bränner över fartgupp i full sula i villaområden och utanför dagis. Bara för att dom kan liksom... ;-//

Jag minns en gång när jag kom gåendes och fick se en Testa Rossa komma mullrande. Jag stannade och beundrade bilen när den sakta gled förbi. Tyvärr stressade nog detta föraren och han gjorde misstaget att köra liite fortare över ett fartgupp än en bil med den markfrigången klarar... KABLAM! :o
Användarvisningsbild
av Dalmans
jafyfan, det där retar en varenda dag i trafiken.

Jag kör paketbil åt posten och har ett dagligt stopp på ett Serviceombud (Ica i Gagnef) på den p-platsen finns inga målade linjer så ibland kan det vara ruskigt spännande att komma förbi med Renault Mastern som jag har som kontor.
ibland står bilarna rakt och snyggt, men då kan ni lita på att hela raden står antingen 2 meter för långt fram eller 2 meter för långt bak mot vad som avses.
På tal om rondeller som det skrevs mycket om tidigare i tråden såg jag en gammal farbror som verkligen ville visa hur han skulle köra.

eftersom man åker in lite åt höger i en rondell tyckte han det var viktigt att visa det genom att blinka 2-3gånger åt höger.
sen rätar man ju ut bilen och man för då ratten åt vänster, vilket är oerhört viktigt att detta görs tydligt med hjälp av 2-3 blinkningar.
eftersom farbrorn skulle rakt fram i rondellen fick han då blinka 2-3 gånger åt höger då han skulle ur rondellen och rattade lite åt höger igen...

såg ganska komiskt ut.

har även varit med om två tre gånger om folk som stannar och lämnar företräde i rondeller. en gång låg jag bakom en sådan och på grund av is och snö var det bara millimeter från att det tog stutt! då svär man ganska långa ramsor!
Dalmans skrev:
har även varit med om två tre gånger om folk som stannar och lämnar företräde i rondeller. en gång låg jag bakom en sådan och på grund av is och snö var det bara millimeter från att det tog stutt! då svär man ganska långa ramsor!
Det som är trist i såna lägen är att hur dumt än föraren betett sig framför så åker man själv på det..
Höll på att köra på en tjej som åkte framför mig när hon helt plötsligt fick för sig att lämna företräde till en bil som skulle köra ut (från fel håll dessutom) på en rastplats! Då fick ABS:en jobba i bilen, stannade nog 5cm från henne, sen drog jag en ramsa!
av Forssen
Jotack, vet hur det är att köra budbil i denna kära storstad, kört både de små renault masters och de stora,insett att det bara är o slå i handbromsen och göra det man ska.
Användarvisningsbild
av SvenB
Forssen skrev:Jotack, vet hur det är att köra budbil i denna kära storstad, kört både de små renault masters och de stora,insett att det bara är o slå i handbromsen och göra det man ska.
Hur var rubriken nu? Idioter med noll vett i huvudet, va.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 552

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]