Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej , ja nu är det dags för ac problem
Har som nämt ovan en v70 som kyler ojämt. Har varigt hos en kille jag känner som kollade gasen i den , för kompressorn går korta stunder ca 3 sek innan den slår ifrån.Han tömde systemet och vakumsög det ,fyllde sedan den men 1000g (med våg) men problemet kvarstår, Han satt även på någon mätare i samband med detta och allt så bra ut ,men kompressorn går endast ca 3 sek för att sedan slå ifrån (slog ifrån på ca1 minusgrad.
Kylan som kommer i bilen blir ju jättekall när komressorn går dessa sek men när den slår ifrån igen så blir det ljummet , så håller det på.
Finns det någon som kan ha någon ide om vad det kan vara som strular???
Kanske någon givare?? Har letat här på forumet men inte lyckats hitta något .Men har dock rengjort den lilla fläkten i ac panelen.
Vore mkt tacksam för tips.
Tror att kompressorn behöver schimsas. Min gjorde lika och tillslut var jag tvungen att hjälpa igång kompressorhjulet och då gick den ungefär 30 sek. Schimsa eller byta kompressor, tyvärr.
Tror på att någon Tempgivare skojjar med dig.
Evaporatortemp.giv. vid gaspedalen skulle jag kolla först, sedan lilla EEC fläkten vid radion, snurrar och kolla verkligen om den suger in luft, tunt fint papper framför gallret, papperet skall sitta "kvar" på gallret.....8)
wissel skrev:Tror på att någon Tempgivare skojjar med dig.
Evaporatortemp.giv. vid gaspedalen skulle jag kolla först, sedan lilla EEC fläkten vid radion, snurrar och kolla verkligen om den suger in luft, tunt fint papper framför gallret, papperet skall sitta "kvar" på gallret.....8)
ECC-fläkten har han gjort rent. Det står i första inlägget.
Som sagt:
kolla verkligen om den suger in luft, tunt fint papper framför gallret, papperet skall sitta "kvar" på gallret
8)
Har även jag problem med min ecc. Fast den kyler inte alls + att när man startar bilen efter ett tags stillastående så luktar det en "härlig" kylskåps lukt från ventilationen.
Vet av erfarenhet att det antagligen blir dyrt att reparera, men å andra sidan vill jag inte ha 30 grader varmt i bilen i sommar :).
Lycka till med att få ordning på din ecc iaf!
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]