Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Även min Xc70 står i första steget och har plan. lev.vecka 24. När går den över i nästa steg eg?
Jag ska iofs inte klaga, har ändrat vid tre tillfällen hittills, men nu får jag nog nöja mig.

/E
Användarvisningsbild
av philipsguy
Vfrrr skrev:Nån som beställt nyligen och har uppdaterade leveranstider på V70 -11?
Beställde min V70 D3 den 10/5 och fick datumet 15/7. Så förmodligen två månader + åf:s tid att göra bilen leveransklar...
av Electric
Vfrrr skrev:Jag har hört att det just nu är 4 månaders leveranstid på V70. Stämmer det verkligen?
Beställde min V70 17/5, ringde idag och frågade om leveranstiden. Fick till svars slutet av september!!! Fanfanfan!
Förra veckan hette det slutet på Juli. Försäljningschefen sa dock att han trodde leverans tidigare än september.
Semestrar i både Sverige och i Augusti också i Gent gör förlängda lev.tider. Fabrikerna stänger nämligen helt i 2 veckor.
Trodde man skulle få njuta med ny bil på svenska sommarvägar.
Användarvisningsbild
av Funk
Electric skrev:
Vfrrr skrev:Jag har hört att det just nu är 4 månaders leveranstid på V70. Stämmer det verkligen?
Beställde min V70 17/5, ringde idag och frågade om leveranstiden. Fick till svars slutet av september!!! Fanfanfan!
Förra veckan hette det slutet på Juli. Försäljningschefen sa dock att han trodde leverans tidigare än september.
Semestrar i både Sverige och i Augusti också i Gent gör förlängda lev.tider. Fabrikerna stänger nämligen helt i 2 veckor.
Trodde man skulle få njuta med ny bil på svenska sommarvägar.
I Sverige där V70 býggs stänger man helt under 4 veckor.

/Thomas
av Tobbev
Min gissning är att fabriken i Sverige stänger 4 veckor för att kunna anpassa för tillverkning av V60.
Användarvisningsbild
av Funk
Tobbev skrev:Min gissning är att fabriken i Sverige stänger 4 veckor för att kunna anpassa för tillverkning av V60.
Fabriken i Sverige har alltid stängt fyra veckor för semester, svårare än så är det inte...oavsett om det kommer nya modeller eller inte.

/Thomas
av Peanuts
Jag pratade med min Volvo-handlare igår och det verkar som att bilen dyker upp hos honom nästa fredag. Efter det behövde dom ca 5 dagar för att fixa drag, tonade rutor och stänkskärmar. Med andra ord, om allting går som det ska så kan jag hämta min nya Volvo om drygt 2 veckor.

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]