Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
MrSimson skrev:Tack för den underbara länken "Nightmare89"! NU har jag fått lite mer kött på benen. Givetvis tog jag bort rosten så mycket som jag kunde innan spackling, men som jag skrev förrut så förväntar jag mig inte att det håller i all evighet. Ditt blev ju riktigt bra "Nightmare89"!

Jo tack xd å hoppas det går bra för dig ta många bilder^^
Användarvisningsbild
av MrSimson
Nightmare89 skrev:
MrSimson skrev:Tack för den underbara länken "Nightmare89"! NU har jag fått lite mer kött på benen. Givetvis tog jag bort rosten så mycket som jag kunde innan spackling, men som jag skrev förrut så förväntar jag mig inte att det håller i all evighet. Ditt blev ju riktigt bra "Nightmare89"!

Jo tack xd å hoppas det går bra för dig ta många bilder^^
Det ska jag göra! :D
Användarvisningsbild
av MrSimson
Jahopp, under långhelgen nu har det gått lite framåt iaf.
Var runt en sväng på skrotarna o hittade lite bra grejer till bilen, var också på rejmes (volvo) o köpte färg samt på mekonomen o handlade lite slipdukar o rubbing.
Sen var det bara att sätta fart med spackling, tog en jävla tid då jag inte kan det där alls. Men blev skapligt, o då var det på med grundfärg o lack, givetvis tog lacken slut o det fanns bara en burk på rejmes så kunde inte köpa mer. Men det fick duga, täckte bra ändå tyckte jag, blev att få på klarlacken o se det slutgiltiga resultatet. Nu ska jag bara rubba skarven lite o sen polera upp det så ska det nog bli fint! Nä nogsnackat för nu, här kommer bilder:

Bild
Köpte lite smågrejer...

Bild
Snart dags för primer.

Bild
Skapligt rakt iaf.

Bild
Dammigt...

Bild
Dammigt...

Bild
Börjat grunda

Bild
lackat

Bild
klarlackat och färdigt

Bild
klarlackat och färdigt

Bild
Här syns skarven extra tydligt, men lite rubbing och polering på det så ska det nog bli bra.

Nu står bilen hemma på gatan och väntar på att jag förhoppningsvis klarar uppskrivningen på onsdag och uppkörningen på torsdag :D
Användarvisningsbild
av MrSimson
Nightmare89 skrev::D Det där blev ju bra :wink:
Jodå det blev väl skapligt, bättre än förut iaf :P Blir väl förhoppningsvis bättre sen när jag får snygga till skarven lite också. Men det tog en jävla tid innan jag var nöjd med spacklingen kan jag säga, mycket slipande...
Användarvisningsbild
av Nightmare89
MrSimson skrev:
Nightmare89 skrev::D Det där blev ju bra :wink:
Jodå det blev väl skapligt, bättre än förut iaf :P Blir väl förhoppningsvis bättre sen när jag får snygga till skarven lite också. Men det tog en jävla tid innan jag var nöjd med spacklingen kan jag säga, mycket slipande...
Jo ja jag höll sj på ett bra tag ;-//
Användarvisningsbild
av MrSimson
Ticken skrev:Grymt bra jobbat ju! Fan det ser ju ut som ny!

/Ticken
jodå är ganska nöjd faktiskt :)
Sitter på bussen hem från uppskrivningen nu, fick godkänt med stor marginal! :D Bara uppkörningen imorrn kvar nu! Önska mig lycka till så att besten kan få luftas lite! :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]