Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilatz
Min V70 AWD -99 har ett märkligt problem.
Så fort det börjar ösregna, som det gjorde i Göteborg i onsdags (2010-05-12) immar hela bilen igen.
Jag har aldrig stött på problemet vid något annat tillfälle. AC´n fungerar både med kyla och värme så det är inte där felet är men var ska jag börja söka? ??:-/
Någon som har något tips?
av T-rex
min ecc fungerar oxå perfekt men hade ändå problem med imma, jag frugan o ungarna kommer utifrån regnet o in i bilen, tror inte ac/ecc:n orkar med riktigt då. Så JAG tror det är helt normalt.
av Nilatz
T-rex skrev:min ecc fungerar oxå perfekt men hade ändå problem med imma, jag frugan o ungarna kommer utifrån regnet o in i bilen, tror inte ac/ecc:n orkar med riktigt då. Så JAG tror det är helt normalt.
Jag kan alltså komma helt imfri och när det regnar, immar bilen igen på någon minut..... är detta verkliogen normalt?
av T-rex
Nilatz skrev:
T-rex skrev:min ecc fungerar oxå perfekt men hade ändå problem med imma, jag frugan o ungarna kommer utifrån regnet o in i bilen, tror inte ac/ecc:n orkar med riktigt då. Så JAG tror det är helt normalt.
Jag kan alltså komma helt imfri och när det regnar, immar bilen igen på någon minut..... är detta verkliogen normalt?
Aha nu förstog jag, nej bara så där ska det ju inte imma igen, ja då har jag tyvärr inga andra förslag än möjligtvis att du har väldigt blöta mattor eller att ditt värmeeliment läcker, bara famlar :roll:
Användarvisningsbild
av Suomela
Det kan vara så att det är dags att byta kupéfiltret, tror det avlöste imman på mina fönster, ELLER så är det att värmepaketet läcker lite.

Ta en titt på kupéfiltret, jag lät volvo byta det samtidigt som den var in på service, inte fått nå imma ännu på rutan när det varit fuktigt (regnat) ute.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Ja har man imma på rutorna brukar det vara tid att byta kupe filter det bytes på 1500 mil service av volvo men slarvas oftast om man gör service själv.
av T-rex
StefanT5 skrev:Ja har man imma på rutorna brukar det vara tid att byta kupe filter det bytes på 1500 mil service av volvo men slarvas oftast om man gör service själv.
Aha, ja ja, då har jag oxå fått svar på varför, ännu ett probl att sopa under mattan. Tack !!
av kottskrapa
Min v70 immade också igen som satan då i regnet och jag bytte kupéfilter i vintras.

Fast nu var vi hela familjen som åkte med, har fått för mig att det går bättre när jag kör själv :S

Men fick ställa om så det blåste på rutorna så var det ju borta rätt snabbt igen.

Min ac fungerar hur bra som helst annars
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]