Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Uppdatering nr 157: Glömde fälgkorset och nyckeln till lyften samt insåg att jag behöver bända undan motorn lite och köpa en 8 mm spärrnyckel, så jag skjuter lite på omschimsningen.

Istället hittade jag en lampa som jag kunde koppla in på "styrsladden" till kompressorn, som då lös när kompressorn gick, i hopp om att kunna utesluta fel i kompressor. Självklart gick den då perfekt utan antydan till smattrande.

Återkommer nog snart igen :evil:
...Och förresten, borde inte en tryckvakt tala om för ECC att trycket är för lågt (om det är det) med följd att ECC inte ger order om AC-inkoppling, dvs inget relä-klick?
En longshot antar jag
Fick ett geniryck idag! Motorn varmkörd på tomgång, slår på AC:n. Pumpen går i ca 20 sekunder följt av ca 15 sek av, sen går den ca 10 sek igen för att inte slås på mer på en minut.
Då rycker jag upp lågtryckvakten och kortsluter den varvid pumpen går igång och kyler igen!
Kopplar på tryckvakten igen, då går pumpen i ca 10 sek för att sen som innan inte slås på mer! Så efter en minut kortsluter jag kontakten igen varvid pumpen återigen fungerar.
Alltså har jag för lite tryck (läckage?) eller så jävlas själva tryckvakten, intervallerna verkar ju normala när den väl går på egen hand?
Ska inhandla tryckvakt från skruvat.se, kostar ca 200 kr. Har ju trots allt eldat på själva tryckvakten så helt osannolikt är det väl inte..? :shock:

OM! ..man kan byta tryckvakt utan att släppa ut kylmedium, går det tro?

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]