Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Har jag fel eller går inte V70 T6 att få med R-design (det går i alla fall inte att bygga på Volvos sida)?
Det är i min mening i så fall helt sjukt då det är den enda modellen som skulle kunna matcha utseende med prestanda. Lite som att XC70 endast gick att beställa med framhjulsdrift...
Användarvisningsbild
av na96gen
Kan bara hålla med, sorgligt.. :(

Jo eftersom Summum är standard i Sverige så går det inte att nergradera till Momentum och sedan uppgradera till R-Design. Man får åka till tyskland å köpa en, men då är den minst 50-70 dyrare bara av farten.
Det är alltså generalagenten i Sverige som bestämt detta..
av Pekå
Typiskt ungfär så jag själv upplevt volvos hemsida, åker man til handlaren så brukar det lösa sig men vill man ha något utöver det vanliga så spricker det direkt om man vill bygga via hemsidan.
Användarvisningsbild
av Krollspell
na96gen skrev:Kan bara hålla med, sorgligt.. :(

Jo eftersom Summum är standard i Sverige så går det inte att nergradera till Momentum och sedan uppgradera till R-Design. Man får åka till tyskland å köpa en, men då är den minst 50-70 dyrare bara av farten.

Summum är standard på V8:an, men inga problem att bygga till R-paketet för det.

Kolla med din handlare, det går säkert att få iaf!
av Amli
Krollspell skrev:

Pratar du om S80 nu? Finns verkligen R-design till den?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Inlägg borttaget. Onödigt att börja med otrevlig ton, då spårar det bara ur.

För att svara på ovanstående fråga;
Nej, R-design finns inte till S80. Det heter Sportpaket istället. Dynamic-stolarna, sportchassi, blåa mätartavlor, R-designratt/växelspaksknopp, alu-paneler.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Amli skrev:
Krollspell skrev:

Pratar du om S80 nu? Finns verkligen R-design till den?
Skojar Du nu lr? Det fanns ju till My10. Jag svarade med anledning av kombinationen Summum och r-design.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
av Amli
Nej, jag skojar inte. Och som XC90_executive förklarade så finns det tyligen inget R-design paket till S80. Utan bara ett sportpaket.
Men det är skönt att höra att det verkar gå att lösa ändå till V70. Tydligen bara Volvos hemsida som inte tillåter kombinationen T6 och R-design :???:
Användarvisningsbild
av Krollspell
Amli skrev:Nej, jag skojar inte. Och som XC90_executive förklarade så finns det tyligen inget R-design paket till S80. Utan bara ett sportpaket.
Men det är skönt att höra att det verkar gå att lösa ändå till V70. Tydligen bara Volvos hemsida som inte tillåter kombinationen T6 och R-design :???:
Förklara då vad som är skillnaden mellan dessa paket?
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]