Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Han står ju mitt i rutan...
Däremot så kan man ju ha lite sunt förnuft och tänka på dig och ställa sig långt till höger.

Där jag bodde tidigare hade jag sista rutan så till vänster hade jag bara en stor gräsmatta. Alltså parkerade jag så långt åt vänster som jag kunde, endast för att underlätta för den som stod brevid mig så denne skulle ta sig in och ur enklare.
Det ledde dock bara till att hon ställde sig närmare och närmare min ruta för att på slutet tom ställa sig mitt på linjen. Så de gånger jag såg att hon gjort så ställde jag mig mitt i min ruta -> hon fick problem att ta sig in.

Efter några ggr så förstod hon och ställde sig mer centrerat även om jag stod långt åt sidan.
Tofulus skrev:Tycker du skall säga snällt och vänligt till grannen nästa gång du ser honom/henne, om det skulle vara möjligt att han parkerar lite längre mot högra sträcket i framtiden.
Himla bra idé.

Du har väl pratat med grannen eller är du som mig? Stör mig som fan på saker utan att säga något? :wink:
Om du aldrig ser grannen, lämna en lapp på rutan.
hadde JAG varit grannen så hadde jag ju självklart parkerat så nära högra linjen för att både underlätta sin egna i och urstigning ( samt även underlätta för dig då :wink: )

, och sålänge man står inanför linjen så kan ju inte parkeringsvakter säga nått :roll:

men det är klart .... vill man va ett svin :lol: , så kan han ju backa in i sin ruta med sin blåa skåpbil och då slicka linjen som angränsar till din ruta :lol: :lol: :lol: , då får du klättra ut ur bagageluckan :wink: :wink: :wink:
hmm igår parkera jag som ett ars*l så han fick stå utanför sin ruta men idag så var han/hon tillbaka i mitten på sin ruta så budskapet gick inte fram :roll: . Lapp skriver jag ej utan muttrar hellre i min ensamhet och fortsätter parkera min bil illa när jag är först till parkera :P
Hm.... Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen här..

Håller med att din granne borde parkera lite mer till höger för att underlätta, men...

Jag har varit förtroendevald i hyresgästföreningen och en av de vanliga sakerna vi fick göra var att medla mellan personer som inte ens har pratat med varandra :x

Jag tycker innerligt att du ska skriva en snäll lapp och fråga om denne kan ställa sig närmre högerlinjen. Han kanske inte fattar situationen?
Cicaro skrev:Hm.... Ursäkta att jag lägger mig i diskussionen här..

Håller med att din granne borde parkera lite mer till höger för att underlätta, men...

Jag har varit förtroendevald i hyresgästföreningen och en av de vanliga sakerna vi fick göra var att medla mellan personer som inte ens har pratat med varandra :x

Jag tycker innerligt att du ska skriva en snäll lapp och fråga om denne kan ställa sig närmre högerlinjen. Han kanske inte fattar situationen?
Håller med. Många grankonflikter uppstår för att grannar inte talat med varandra om ett problem. Grannen kanske mycket väl kan parkera längre ut, men kanske inte vet/förstår att du vill det.
En annan variant är att Grammse inte backar in rutan utan ställer med baken ut och stiger ur bilen mot väggen till. Om han ställer nära sin höger linje kommer grannen att med automatik ställa närmare sin högerlinje för att få tillräckligt utrymme för att stiga ur. Voilà
Smart StringerBell. Jag skrev det i mitt inlägg 6/5. :wink:

Voilá. :lol:
camaro69 skrev:Smart StringerBell. Jag skrev det i mitt inlägg 6/5. :wink:

Voilá. :lol:
Fast jag var tydligare. :wink: Den viktiga grejen är att parkera med passagerarsidan nära högerlinjen.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]