Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mannen
Hej!

Jag har ingen spänning i "extrastiftet" på dragkopplingen. Säkringen är hel. Kabeln i bilen vid kontaktstycket bak på h sida är vit/gul.

Lämpliga frågor är

Vilken färg har kabeln med spänning till husvagn? (Är det rätt kabel i kontaktstycket?) Var hittar jag annars rätt kabel att koppla?

Finns det nåt relä som kan vara trasigt, och i så fall var?

Johan
av Mannen
Kabeln från kontaktstycket till 54G på kopplingen är blå men den på bilsidan är vit/gul och utan spänning. Ingen som har ett schema? Jag får åka till biblioteket och låna Haynes igen.

Tack ändå!

Johan
av *pettson*
Mannen skrev:Kabeln från kontaktstycket till 54G på kopplingen är blå men den på bilsidan är vit/gul och utan spänning. Ingen som har ett schema? Jag får åka till biblioteket och låna Haynes igen.

Tack ändå!

Johan
alternativet är att inhandla en på närmaste affär. Den kostar runt 200 kronor och du har uppenbarligen nytta av den.
av Mannen
FYI, ifall nån annan söker i detta forum.

Jag hittade en reläsockel vid v bakljus med spänning på en grå/röd kabel, säkring nr 16 som sig bör. Från sockeln går den gul/vita till kontaktstycket. Dessutom finns styrspänning och jord. Bara att ploppa i ett relä.

Moush-moush!
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]