- fre 14 maj 2010, 22:14
#409589
Startade bilen som vanligt idag, backade ut från garaget och gick ur bilen som stod på tomgång. Efter ca 30s så dör den... Försöker starta, den tänder lite spoaradiskt under någa sekunder och dör sedan helt. Bränslepump hörs och bränsle och bränsletryck på railen finns, dock ingen gnista...
12V fram till tändspole finns (eller effektsteg? sitter det inbyggt i tändspolen?) Har letat bland trådar här och förstår att kamaxellägesgivaren är ett vanligt fel på dessa motorer.
Undrar dock om denna verkligen helt slår ut tändningen på just denna motor, dvs en 140hk 10ventilare?
Hur kan man mäta upp denna? Minsta spänning på signalstiftet vid crankning ex.vis.
Andra förslag?
12V fram till tändspole finns (eller effektsteg? sitter det inbyggt i tändspolen?) Har letat bland trådar här och förstår att kamaxellägesgivaren är ett vanligt fel på dessa motorer.
Undrar dock om denna verkligen helt slår ut tändningen på just denna motor, dvs en 140hk 10ventilare?
Hur kan man mäta upp denna? Minsta spänning på signalstiftet vid crankning ex.vis.
Andra förslag?