Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 
Hej jag har en s80 05 a och när jag kör på grusväg så slår gruset under bilen så man ej kan prata, även på vintern hör man att gruset blästrar undertill . Nu har jag fått reda på att de har bytt tectylen till en hårdare sort å eftersom det är hårdare överförs ljudet till karossen . Nu undrar jag om det finns någon mer som har samma problem som jag, och att dom ska spruta på en mjukare tectyl ovan på den andra tectylen. Är också fundersam om den gammla tectylen löser upp den nya ? MVH LÖ
av Pachipachihand
Samma på alla nya volvos jag kört. Men man kan ju ta d som ett tecken på att köra lite långsammare så sparar du ju även lacken på bilen från stenskott..
varför stressa njut av våra svenska landsvägar istället:=)
av 
Int vet jag hur du kör men ,men jag vill ju köra efter hastigheten på väg sträckan å inte som en snigel för då får man ju böta för lågsamtgående trafikhinder,åom man kör lite fortare så kommer man fram fortare å då blir miljön bättre för då blir tiden kortare när man har bilen igång . Kanske ? MVH LÖ
av 
Kommer också på att om man kör långsammare och inte stressar så blir man omkörd och då i alla fall för mig så blir jag nersprutad och då får jag mycket stensprut på lacken . MVH LÖ
Användarvisningsbild
av G-kraft
lö skrev:Hej jag har en s80 05 a och när jag kör på grusväg så slår gruset under bilen så man ej kan prata, även på vintern hör man att gruset blästrar undertill . Nu har jag fått reda på att de har bytt tectylen till en hårdare sort å eftersom det är hårdare överförs ljudet till karossen . Nu undrar jag om det finns någon mer som har samma problem som jag, och att dom ska spruta på en mjukare tectyl ovan på den andra tectylen. Är också fundersam om den gammla tectylen löser upp den nya ? MVH LÖ
Aaa håller med men jag har en 02 och det hörs likadant,,hörde inget sådant när jag hade vinterdäck på , och när jag bytte till Continental Contact Sport sommar däck då hör jag det ständigt...tycker det är lite dåligt mönster på de däcken ,....
av 
Jag hade en s80 2001 förut det var inte samma smatterljud på den som den här. Har pratat med volvo i Göteborg och tydligen har de bytt ljudmattorna också enl dom . LÖ

Det är inga 12V sensorer.

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]

Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]